تفاوت امنیت کامپیوتر و امنیت شبکه

امنیت شبکه با خرید vpn

امنیت شبکه در مقابل امنیت کامپیوتر : تفاوت چیست؟

وقتی صحبت از امن ماندن با تکنولوژی می آید، دو گزینه اصلی دارید: امنیت شبکه، امنیت کامپیوتر

computer and network security

 

در حالی که هر دو مرتبط  بهم هستند، این گزینه های امنیتی متفاوت و مجزا هستند. برای اطمینان از اینکه اطلاعات شما بر روی کامپیوترتان در امنیت است، شما باید تفاوت اساسی بین امنیت کامپیوتر و شبکه را بشناسید و ترکیب مناسب از هر دو برای رفع نیاز های خود  انتخاب کنید.

امنیت کامپیوتر چیست؟

در ساده ترین سطح ، امنیت کامپیوتر یک تکنیک استفاده شده برای محافظت از اطلاعات ذخیره شده بر روی یک کامپیوتر است. این نوع از حفاظت تضمین می کند که داده ها یا اطلاعات ذخیره شده بر روی کامپیوتر شما دیده  و خوانده  و یا به طور دیگر امکان کشف رمز توسط هر فرد بدون داشتن مجوز مناسب نمی باشد .

سیستم امنیت کامپیوتر از از ساده تا گیچیده بسته به سطح امنیت در نظر گرفته شده تغییر می کند. با این حال، بیشتر تکنیک ها میزان متفاوتی از حفاظت که شامل رمزگذاری داده ها و حفاظت از رمز عبور است را بکار برده اند.

رمز گذاری داده ها به معنای واقعی کلمه برگردان داده ها به فرمی نا مفهوم و غیر قابل درک ، مگر توسط مکانیزم مناسب رمزگشایی می باشد . رمزهای عبور و یا حفاظت ار رمر عبور به سادگی میتواند دسترسی کاربران بدون رمز عبور مناسب را محدود کند. این نوع از امنیت را می توان برای حفاظت از اسناد، برنامه ها و کل سیستم ها استفاده می شود .

امنیت شبکه چیست؟

در حالیکه امنیت کامپیوتر ، کامپیوترهای فردی را محافظت می کند ، امنیت شبکه اقدامات انجام شده برای امینت شبکه شماست . این نوع از حفاظت هر نوع اتصال کامپیوترها به شبکه  را که شامل تامین امنیت استفاده ، بی عیبی، و امنیت شبکه شما و هر گونه اطلاعات مربوط به شبکه می باشد را پوشش میدهد. این سیستم ها ویژگی های مختلف از اقدامات حفاظتی را برای جلوگیری از نفوذ کاربران غیر مجاز و حمله های فنی بکار می برد.

امنیت شبکه برای جلوگیری از حمله های متداول هک شبکه شامل موارد زیر طراحی شده است:

ویروس ها، کرک ها و دیگر مسائل انتقال

نرم افزارهای جاسوسی و ابزارهای تبلیغاتی مزاحم

  • هکرها
  • حملات سرویس ها
  • سرقت داده ها و مواد
  • سرقت هویت

بسته های امنیت شبکه  معمولا جامع هستند و ویژگی های متفاوتی دارند. اجزای این سیستم با هم کار می کنند تا از اطلاعات شما و شرکت شما محافظت کنند. اجزاء اغلب شامل امنیت شبکه، آنتی ویروسها، فایر وال ها، سیستم های پیشگیری از نفوذ و شبکه های مجازی خصوصی برای تامین دسترسی امن می باشد.

تفاوت بین امنیت کامپیوتر و امنیت شبکه

در یک کلام، چوشش تفاوته بین این دو است. امنیت کامپیوتر طراحی شده تا فقط از یک واحد یا یک کامپیوتر محافظت کند ، در حالیکه امنیت شبکه از همه دستگاهها و کاربران متصل به شبکه محافظت می کند. سطح امنیت در داخل هر کدام شبیه است و مسائل مشابهی را پیش گیری میکند. با این حال، بیشتر کسب و کار ترکیب میکنند حافظت از کامپیوتر و شبکه را تا سطح بالایی از حفاطت را ایجاد نمایند.

 

careers.alot.com/career-paths/network-security-vs-computer-security-whats-the-difference–5134