حفاظت VPN در مقابل نشت های WebRTC

خرید VPN راه حلی برای جلوگیری از نشت IP

protect against webRTC

یک شبکه خصوصی مجازی یکی از بهترین راه ها برای گشت و گذار در وب بدون هیچ نگرانی امنیتی/ حریم خصوصی است. خرید کریو VPN به معنای واقعی کلمه داده های اینترنت را رمزگذاری می کند و در نتیجه آن را از چشم کنجکاو هکرها حفاظت می کند. با این حال، شما هرگز نمی توانید با علت استفاده از کریو VPN خود را شکست ناپذیر احساس کنید. تا کنون درباره WebRTC شنیده اید؟

WebRTC چیست؟

یک WebRTC یا Web-Real Time Communication چیزی نیست اما یک تعریف API که وجود دارد که فعالیت هایی مانند به اشتراک گذاری ویدئو/تماس، تماس های صوتی، به اشتراک گذاری فایل را پشتیانی می کند. یکی از یافته های اخیر این است که هر مرورگر یکپارچه WebRTC می تواند آدرس IP کاربران را صرف نظر از اینکه از VPN استفاده می کنند یا نه مورد جاسوسی قرار دهد، این یک نقص مرورگر است و نه VPN.

سازگاری WebRTC

  • سازگاری کامل با کروم و فایرفاکس
  • با مرورگرهایی مانند اکسپلورر، اپرا مینی و غیره سازگار نیست، با این حال می تواند با استفاده از پلاگین های مربوطه یکپارچه سازی شود.

چطور WebRTC آدرس IP شما را در معرض خطر قرار می دهد؟

WebRTC با فایرهای مرورگر یک سری از درخواست جاوا اسکریپت یا فرمان ها مربوط به Session Traversal Utilities برای NAT یا سرور STUN را یکپارچه کرده. سرور STUN با ارسال یک بسته شامل برچسب آدرس IP با در خواست اصلی پاسخ می دهد. ظاهرا، کاربران iOS و Android  با خرید VPN در برابر مسئله نشتIP در WebRTC مصون هستند.

در حال حاضر، چندین پلاگین برای فایرفاکس و گوگل کروم برای رفع مشکل نشت IP وجود دارد. واقعیت این است که فرمان ها به سرورهای STUN از طریق از طریق کانال XMLHttp معمول خارج نمی شوند و این دلیل اصلی ای است که حل مشکل نشت IP را از طریق WebRTC با استفاده پلاگین ها مشکل می کند. همانطور که قبلا گفته شد راه حل ایده آل برای کاهش نگرانی نشت WebRTC IP با استفاده از پلاگین های مربوطه است. وظیفه انجام یک انتخاب درست از دسته ای از پلاگین های مشابه که ادعا به ارائه قابلیت های مشابه دارند می تواند موجب دردسر باشد. بنابراین، ضروری است که بررسی های دقیقی داشته باشید و عوامل ذکر شده در زیر را در ذهن نگه دارید.

  • یک پلاگین انتخاب کنید که به تازگی دانلود شده باشد، احتمال اینکه به روز رسانی مداوم آن موجود باشد بیشتر است.
  • به روز رسانی پلاگین را بررسی کنید و آن را در نزدیکترین زمان ممکن به روز رسانی کنید.

شما می توانید نگرانی نشت های  WebRTC را توسط دستکاری تنظیمات فایروال خود کاهش دهید تا اطمینان حاصل کنید که ارتباطات با انترنت تنها در تونل های امن و به طور مداوم تحت نظارت رخ می دهد. همچنین شما می توانید نشت های WebRTC را در موزیلا فایرفاکش به صورت دستی با انجام مراحل زیر ببندید:

  • در نوار جستجو با دستور ‘config’ جستجو کنید
  • به ’peerconnection.enabled’ بروید و آن را روی false تنظیم کنید.

پلاگین های محبوب برای بستن WebRTC

WebRTC Leak Prevent و Disable WebRTC به ترتیب دو پلاگین محبوب استفاده شده برای کروم و فایرفاکش جهت جلوگیری از نشت  WebRTC هستند.

با ارائه دهنده سرویس گریو VPN مناسب و پلاگین پیشگیری WebRTC Leak، شما به معنای واقعی کلمه می توانید بدون نگرانی درباره امنیت و حریم خصوصی به گشت و گذار در وب مشغول باشید.