خرید وی پی ان چگونه انجام می‌شود

خرید وی پی ان چگونه انجام می‌شود؟

با توسعه کسب‌وکار و بیزینس، بیشتر کارها به‌اندازه بیش از یک فروشگاه یا اداره گسترش پیدا کرده و سبب شده در مکان‌های بسیار دور، فعالیت‌های گوناگونی انجام شود. برای ادامه دادن به این فعالیت‌ها که در شعبه‌های گوناگون انجام می‌شود، کارکنانی از راه‌ دور مشغول به فعالیت هستند و در کنار آن‌ها، نیاز به یک‌راه برای برقراری سریع ارتباط است که این راه باید قابل‌اعتماد و امن باشد و بین شعبه‌ی شبکه‌های گوناگون شرکت‌ها، ارتباط و اطلاعات ردوبدل کند.

VPN، نامی است که همه ما حداقل یک‌بار آن را شنیده‌ایم و اطلاعاتی مختصر درباره‌ی انواع آن داریم؛ VPN مختصر شده‌ی virtual private network، به معنای شبکه مجازی خصوصی است؛ بنابراین وی پی ان یک شبکه خصوصی به‌حساب می‌رود که از طریق شبکه‌های عمومی مثل اینترنت، گسترش پیدا کرده و امروزه برای انجام بسیاری از فعالیت‌ها بر بستر اینترنت به آن‌ها نیاز است.

شما می‌توانید با خرید وی پی ان، کارهای خود را بدون تاخیر و با سرعت بسیار بالاتر انجام دهید. برای مثال زمانی که شما در مسافرت هستید و پس از رخ دادن اتفاق باید سریع به شبکه‌ای وصل شوید یا کاری را از راه دور انجام دهید، کاربران با استفاده از VPN به شبکه شرکت خود متصل می‌شوند و فعالیت خود را انجام می‌دهند. اتصالات VPN، غیر قابل رمزگذاری، شنود و کاملا امن است و شما می‌توانید با استفاده از آن تمام فعالیت‌های خود را از راه دور انجام دهید.

در سال‌های اخیر، برای گسترش دادن این شبکه‌ها، از اینترنت کمک گرفته می‌شد‌. اینترنت نیز خود یک شبکه است که برای ردوبدل کردن اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید اینترانت را که شبکه داخلی برای سازمان‌دهی شبکه است را یک شبکه شخصی برای شرکت‌ها تعریف کنید که از استانداردها و پروتکل‌های اینترانت استفاده می‌کند، اما به دلیل عدم خرید وی پی ان و نداشتن آن، فعالیت‌های آن‌ها بسیار محدودتر می‌شود.

راه‌اندازی اینترانت پرهزینه است و برای بیشتر کمپانی‌ها امکان‌پذیر نیست، از طرف دیگر امکان ورود و دسترسی افراد غیرمجاز و از بین بردن امنیت توسط آن‌ها، تهدیدی بزرگ برای این دست از شبکه‌ها به‌حساب می‌آید، به همین دلیل و ایجاد چنین شرایطی، موضوع خرید وی پی ان، مطرح شد که یک روش امن‌تر، کم‌هزینه و قابل‌انعطاف است و همین امر باعث شده که روزبه‌روز خرید وی پی ان توسط کاربران بیشتر صورت بگیرد.

چگونگی فعالیت وی پی ان های شرکتی

وی پی ان، از طریق شرکت‌های اینترنتی محیطی امن را برای فعالیت کاربر به وجود می‌آورد و با ایجاد یک‌راه ارتباطی بین سرور اصلی و کاربر که اغلب به‌صورت مستقیم است، به شبکه‌های اینترنت وصل شده و فضا در این حین رمزگذاری می‌شود؛ این رمزگذاری یک فضای بی‌خطر و امن در اختیار شما قرار می‌دهد و خرید و داشتن وی پی ان، می‌تواند خیال شما را از وجود هرگونه هکر، آسوده کند.

برخی از وی پی ان ها هستند که به‌عنوان فیلترشکن مطرح می‌شوند و شما با استفاده از آن‌ها، برخی از برنامه‌های خود که فیلتر هستند، مانند یوتیوب را باز می‌کنید؛ متاسفانه برخی از انواع وی پی ان ها که روزبه‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، به امنیت اطلاعات توجه نمی‌کنند و این امر، باعث می‌شود که اطلاعات دستگاه شما در معرض عموم قرار بگیرد، بنابراین باید در انتخاب یک VPN باید دقت کافی به خرج داد تا مشکلی پیش نیاید.

وی پی ان هایی که حکم فیلترشکن را دارند، یک‌راه ارتباطی بین سرور و شما ایجاد می‌کند که به‌صورت رایگان یا خریداری‌شده رمزگذاری شده‌اند، این امر، باعث می‌شود که نیازهای ما برای فیلترهای شرکت ارائه‌دهنده خدمات و مخابرات، غیرقابل فهم باشد و بدون توجه به امنیت، وارد اطلاعات شما شوند و از آن‌ها عبور کنند، اما شما با خرید وی پی ان، می‌توانید خیال خود را از امنیت تمام راه‌های ارتباطی شبکه‌های خود را راحت کنید.

فیلترشکن

وی پی ان مطمئن چه امکانات و ویژگی‌های باید داشته باشد؟

  • سازگاری با انواع تبلت و گوشی
  • داشتن سرعت‌بالا و اتصال به سرورهای وی پی ان
  • داشتن حجم پایین و سرعت عمل بالا
  • مشاهده اعتبار باقیمانده از اشتراک
  • خرید وی پی ان و نصب آن بدون نیاز به تنظیمات دستی
  • انتخاب برنامه‌هایی که به فیلترشکن نیاز دارند
  • به‌روزرسانی خودکار سرویس‌ها
  • به‌روزرسانی خودکار برنامه هنگام ارائه ورژن جدید
  • خرید وی پی ان بدون قطعی با اتصال دائم

نکاتی مهم درباره خرید وی پی ان

توصیه‌های مهمی که درباره خرید وی پی ان به شما داده می‌شود عبارت‌اند از:

تا حد توان از فیلترشکن استفاده نکنید و اگر هم مجبور به استفاده و خرید وی پی ان شدید، اطلاعات ضروری مانند رمز اینترنتی خود را در اختیار کسی قرار ندهید، شما باید مطمئن شوید که از سایت‌های معتبر وی پی ان خود را خریداری می‌کنید تا مشکلی برای شما و اطلاعات شما پیش نیاید.

  • یکی از مشکلاتی که برای وی پی ان وجود دارد، سرعت آن است؛ چرا که شما به وی پی ان کشور دیگری متصل هستید و فاصله‌ی به نسب زیادی وجود دارد، این امر باعث می‌شود که دستگاه و سرور ارتباط نزدیک با یکدیگر نداشته باشند و کار شما با سرعت پیش نرود.
  • مورد دوم، منابع محدودی است که در دست مصرف‌کنندگان وی پی ان قرار دارد‌.
  • هنگامی‌که افراد و کارکنان زیادی به یک سرور متصل می‌شوند، سرعت و کیفیت کار کاهش پیدا می‌کند و این امر، سبب تاخیر انجام فعالیت شما می‌شود‌.
  • مشکل دیگر که در خرید وی پی ان وجود دارد، این است که هنگامی‌که این اتصال قطع می‌شود، ممکن است مصرف‌کننده از آن مطلع نشود و همچنان به استفاده از بسته اینترنت خود ادامه دهد؛ اما دیگر این اتصال پوشیده و امن نیست؛ چرا که دسترسی به وی پی ان وجود ندارد.
  • نکته مهم دیگر که باید درباره خرید وی پی ان بدانید این است که برخی از سرویس‌های آنلاین سیستم وی پی ان، قادر به شناسایی استفاده از سرور هستند که این امر باعث می‌شود ارتباط شما قطع شود، مثلا سایت نتفلیکس هنگامی‌که کاربر دارد از وی پی ان استفاده می‌کند، نویز زیادی تولید را به وجود می‌آورد که مانع تکمیل کار شما می‌شود.

خرید وی پی ان، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که شما برای امنیت سیستم و دستگاه خود باید انجام دهید. داشتن اطلاعات کافی درباره وی پی ان های مناسب و عدم اعتماد به هر فیلترشکنی، باعث می‌شود که دستگاه شما امن بماند. این مقاله قصد داشت شما را با وی پی ان و نکات مهم درباره آن آشنا کند، ‌همچنین امیدواریم که توانسته باشیم به اطلاعات شما در این مورد بیفزاییم.