راه اندازی VPN روی روتر وایرلس

چرا از خرید VPN ها برای امنیت استفاده کنیم؟

شبکه خصوصی مجازی اساسا سیستمی است که شامل دو یا چند کامپیوتر یا دستگاه به عنوان یک گروه کاری هستند که توسط اتصال اینترنتی به جای کابل فیزیکی به هم متصل اند. از لحاظ تئوری، گفته می شود که VPN حریم خصوصی و امنیت در محیط را فراهم می کند، بدون اینکه به کاربر هزینه ایجاد WAN خصوصی را تحمیل کند. فن آوری استفاده شده در سرویس VPN چیزی است که که به عنوان پروتکل تونلینگ نقطه به نقطه PPTP یا پروتکل تونلینگ لایه 2 L2TP شناخته شده است، هر دو به شما اجازه می دهند یک تونل خصوصی از طریق اتصال اینترنت ایجاد کنید. با استفاده از یک سرویس VPN، قادر خواهید بود همه وظایفی را که قبلا به کمک LAN اجرا می کردید را انجام دهید، مانند به اشتراک گذاری پرینتر و فایل های، بازی های شبکه ای و همچنین احراز هویت کاربر.

روتر وایرلس

در اینجا چندین مزیت فوق العاده خرید VPN کریو ها جمع آوری گردیده است که شما می توانید از آنها لذت ببرید، مهمترین آنها در زیر آورده شده است:

شما می توانید از یک اتصال VPN برای ارتباط امن به یک شبکه از راه دور با استفاده از اینترنت استفاده کنید. VPN ها مورد استفاده و نگهداری توسط چندین سازمان کسب و کار هستند تا کارمندان خود را قادر به دسترسی به فایل ها، پرینترها، برنامه های کاربردی و دیگر منابع اداری که در شبکه دفتر وجود دارند کنند بدون اینکه جنبه های امنیتی آنها را به خطر بیندازند. با این حال، اگر شما یک فرد هستید، می توانید یک اتصال VPN کریو در خانه راه اندازی کنید تا هنگامیکه بیرون از خانه هستید به صورت امنی به شبکه خانگی خود دسترسی یابید. خرید VPN کریو ها شما را قادر می سازند تا به صورت امنی به چندین شبکه با هم دیگر متصل شوید. به این دلیل است که چرا کسب و کارها، صرف نظر از اندازه آنها، برای به اشتراک گذاری منابع شبکه مختلف از جمله سرورها در میان دفاتر مختلف واقع شده در سراسر جهان استفاده می شومد. شما می توانید چندین شبکه خانگی یا دیگر اتصالات شبکه برای استفاده های شخصی را به کمک نصب VPN به هم وصل کنید.

اگر نگرانی اصلی شما درباره حریم خصوصی آنلاین باشد، همه چیزی که نیاز دارید برای استفاده از یک شبکه Wi-Fi عمومی یا یک شبکه غیر قابل اعتماد مانند هتل ها، کافی شاپ ها، فرودگاه ها و غیره انجام دهید از طریق یک تونل VPN رمزگذاری شده است. اتصال VPN ترافیک شما را رمزگذاری می کند، بنابراین جلوی جاسوسان یا دیگر مجرمان سایبری را در برابر نظارت و سرقت اطلاعات حساس مانند رمزهای عبور، جزئیات حساب کاربری مالی می گیرد.

یکی از دلایل اصلی اینکه چرا اغلب کاربران اتصال VPN را انتخاب می کنند بخاطر دور زدن محدودیت های جغرافیایی یا سانسورهای اینترنتی قرار داده شده روی وب سایت های خاص توسط دولت ها است. برای مثال، کشورهایی مانند چین، امارات متحده و غیره، دسترسی به وب سایت های بین المللی و وب سایت های ویدئویی همچون Netflix، ، BBC iPlayer را ممنوع کرده اند و این سرویس های آنها را در کشورهایشان ارائه نمی دهند. هر دو این محدودیت ها به دلایل مختلفی صورت می گیرد و تنها راه برتر برای دور زدن این محدودیت ها بدون جلب توجه مقامات کشوری با استفاده از یک VPN است.

روتر بی سیم وایرلس

شبکه های معمولی کامپیوتر از اتصالات سیمی و روترها برای ارتباط چندین کامپیوتر بهره می برند، در حالیکه یک VPN همان کار را با یک اتصال VPN انجام می دهد. هنگامیکه شما از اتصال VPN همراه با روتر اینترنت وایرلس خود استفاده می کنید، از مزایای مشابه اتصال سیمی لذت می برید. ایجاد یک اتصال با خرید VPN شبکه شما را بسیار انعطاف پذیر می سازد، درست به همان شکلی که اتصال شبکه وایرلس است.

پورت ها

یک روتر بی سیم شامل سه پورت به شرح زیر است:

  • پورت اینترنت که به شما برای اتصال به Wide Area Network (WAN).
  • پورت اترنت که به شما برای اتصال به LAN کمک می کند.
  • پورت وایرلس که اجازه اتصال دستگاه ها و کامپیوترها را می دهد.

ویژگی های روتر VPN وایرلس به مراتب گسترده تر از روترهای پهنای باند وایرلس سنتی است. برخی از این ویژگی ها شامل:

  • Point-to-Point Tunneling Protocol (PPTP)
  • Layer 2 Tunneling Protocol (L2TP)
  • Internet Protocol Security (IPSec)
  • سرویس های شبکه پیشرفته IP
  • SSH2
  • قابلیت روتر لبه

راه اندازی VPN

در اینجا چگونگی راه اندازی یک VPN روی روتر وایرلس بیان شده است. روش راه اندازی زیر را برای اتصال Windows PC به اتصال VPN موجود است. راه اندازی مشابه برای Mac و دیگر دستگاه ها در دسترس است.

  • روی کامپیوتر خود، Network and Sharing Center را باز کنید. بعد از باز کردن آن، روی لینک Set up a connection or network در سمت چپ کلیک کنید.
  • از این منو، Connect to a workplace را انتخاب کنید. اکنون، روی Next کلیک کنید.
  • سپس روی Use my Internet Connection (VPN) کلیک کنید.
  • در صفحه نتایج، شما باید برخی از جزئیات را وارد کنید، مانند آدرس اینترنت و نام میزبان یا آدرس IP.
  • مرحله بعد اختصاص یک نام برای اتصال جدید است، که در قسمت Destination name وارد شده است. بر روی Next کلیک کنید.
  • در صفحه بعد نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور است.
  • در مواردی که نگران فراموش کردن نام کاربری هستید، می توانید استفاده از گزینه Remember this password را انتخاب کنید. در نهایت روی Connect کلیک کنید.