راه های دسترسی با کامپیوتر از راه دور

خرید VPN

گروه های خانگی و به اشتراک گذاری فایل شبکه دسترسی به فایل های کامپیوترتان را از کامپیوترهای دیگر در همان شبکه محلی آسان می کند، اما دسترسی به فایل های کامپیوترتان بر روی اینترنت تنظیم کردن بیشتری می خواهد.

راه های زیادی برای در دسترس قرار دادن فایل هایتان بر روی اینترنت وجود دارد. چالش واقعی اینجاست که یک راه امن، آسان برای استفاده پیدا کنید.

TeamViewer

ما TeamViewer را به عنوان راه ایده آلی برای دسترسی به یک کامپیوتر از راه دور پیشنهاد می کنیم، چه برای دسترسی به کامپیوتر خود یا انجام پشتیبانی فنی از راه دور مناسب است.

TeamViewer اغلب برای دسترسی از راه دور به دسکتاپ استفاده می شود. با این حال دارای ویژگی انتقال از راه دور داده ها است، شما ممکن است متوجه نشده باشید. تنها گزینه File transfer را انتخاب کنید وقتیکه از راه دور به کامپیوتر متصل هستید .

teamviewer

شما قادر خواهید بود تا فایل های را به جلو یا عقب بین دو کامپیوتر انتقال دهید. TeamViewer را برای دسترسی خودکار نصب کنید و قادر به استفاده از آن تا وقتی که دسترسی به کامپیوتر شما روشن می باشد خواهید بود.

teamviewer file transfer

TeamViewer بر روی Windows ، Mac و Linux اجرا می شود. شما همچنین می تواند از ویژگی انتقال فایل از TeamViewer برنامه های Android یا iOS استفاده کنید. این به آسانی استفاده می شود . لازم نیست که در مورد پورت های انتقال یا نفوذ بر نرم افزار سرور به اینترنت و تامین امنیت آن نگران باشید.

دستگاه های اختصاصی NAS و روترها

برخی از دستگاه های اختصاص داده شده NAS  (ذخیره سازی متصل به شبکه) پشتیبانی یکپارچه برای دسترسی فایل های شما بر روی اینترنت دارند. اگر NAS انجام نداد، شما همیشه می توانید پورت ها را انتقال دهید تا وب را واسط قابل دسترس از اینترنت قرار دهد. با این حال این به راحتی می تواند نا امن باشد. دستگاه NAS واسط وب شما اگر فقط برای دسترسی بر روی یک شبکه امن محلی طراحی شده باشد ممکن است امن نباشد.

بعضی از روترها با پورت USB می آیند و به شما اجازه می دهند تا یک USB را به دیسک سخت اتصال بدهید. USB دیسک سخت بعد از آن می تواند به هر کامپیوتر بر روی شبکه محلی متصل شود. روتر شما ممکن است همچنین به اشتراک گذاری دستگاه های ذخیره سازی متصل بر روی اینترنت را پشتیبانی کند. فایل های مهم کامپیوتر شما بر روی دستگاه ذخیره سازی شبکه  ذخیره کنید و بر روی اینترنت به آن ها دسترسی یابید.

NAS Storage

با انجام تحقیق مطمئن شوید که آیا NAS  یا ویژگی به اشتراک گذاری فایل اینترنت روتر مطمئن باشد. روترهای مصرف کننده بسیار نا امن می باشند.

VPNها

شما همچنین می توانید یک سرور VPN بر روی شبکه خانگی خود راه اندازی کنید و به آن متصل شوید. پس از آن کامپیوتر شما به عنوان بخشی از شبکه محلی شما در نظر گرفته شده است، و به این طریق به همه فایل های محلی به اشتراک گذاری شده دسترسی خواهد داشت. این به شما اجازه می دهد به پوشه های ویندوز به اشتراک گذاشته شده و دیگر دستگاه های ذخیره سازی شبکه که تنها قابل دسترس بر روی شبکه محلی هستند دسترسی داشته باشید.

این روشی است که کسب و کار ها اجازه دسترسی به فایل های به اشتراک گذاشته خود را می دهند. به جای تامین امنیت بلقوه به اشتراک گذاری نا امن فایل ها ، شما فقط باید سرور VPN  را امن کنید و دسترسی به آن را کنترل کنید. اگر شما NAS  دارید و در مورد نفوذ به آن بر روی اینترنت به دلایل امنیتی نگران هستید ، ممکن است تنها احتیاج داشته باشید که یک سرور VPN  داشته باشید و از طریق آن به NAS متصل شوید.

VPN Connection

اگر شما در حال حاظر SSH را در حال اجرا بر روی شبکه محلی دارید ، می توانید از تونل SSH برای دسترسی به منابع محلی به جای راه اندازی VPN استفاده کنید.

سرورهای FTP  و دیگر نرم افزار سرور

شما می توانید سرور FTP (پروتکل انتقال فایل) را بر روی کامپیوتر نصب کنید و اجازه دسترسی به آن را بر روی اینترنت داشته باشید. این از لحاظ امنیتی واقعا ایده آل نیست، برای اینکه شما در معرض نفوذ به سرور FTP  بر روی اینترنت خواهید بود. (شما همچنین می توانید هر دو VPN  و سرور FTP را راه اندازی کنید، به سرور FTP از طریق VPN  دسترسی داشته باشید.)

FTP Client

FTP نرمال رمز گذاری نشده است، به این معنی که مردم می توانند بر روی رمز عبور یا فایل های شما در انتقال جاسوسی کنند. شما باید بدنبال روشی برای فعال کردن FTP  امن باشید و یک رمز عبور بسیار امن برای آن قرار دهید .

وقتی که نرم افزار سرور بدون حفاظ بر روی اینترنت قرار می گیرد، شما باید در مورد پیکر بندی امن آن نگران باشید و آن را به روز نگه دارید. شما احتمالا نمی خواهید مانند این نرم افزار سرور را بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید وقتی که راه حل آسانتری برای دسترسی وجود دارد.

Cloud Storage Services

مایکروسافت هنگامیکه راه حل فایل واکشی از راه دور را پیشنهاد داد که به شما اجازه دسترسی به فایل های کامپیوتر را بر روی اینترنت به عنوان بخشی از برنامه Windows Live Mesh داده بود. آنها این تولید را به نفع SkyDrive قطع کردند، اکنون به عنوان OneDrive شناخته شده است .

مانند Dropbox و Google Drive ، OneDrive سیستم ابری ای برای ذخیره سازی فایل ها است که شما را با پوشه های مخصوص بر روی کامپیوترتان مجهز می کند. فایل ها و پوشه ها که شما در این پوشه قرار می دهید بر روی حساب کاربری ذخیره سازی سیستم ابری آنلاین بار گذاری می شوند و بر روی همه کامپیوترهای شما همگام می شوند. شما می توانید این کلاینت را بر روی کامپیوترهای خود برای همگام سازی فایل ها اجرا کنید ، یا می توانید به این سیستم از طریق مرورگر خود بر روی برنامه های تلفن همراه برای دانلود فایل های شخصی که نیاز دارید دسترسی پیدا کنید.

مایکروسافت Windows Live Mesh را متوقف کرد برای اینکه آنها اعتقاد داشتند سرویس ابری ذخیره سازی روش ایده آلی برای یک کاربر متوسط برای دسترسی به فایل هایشان است. شما لازم نیست کامپیوتر خود را آنلاین ترک کنید، نرم افزار سرور را نصب کنید یا یک دستگاه اختصاص یافته استفاده کنید. شما نمی توانید به هیچ فایلی که بر روی کامپیوترتان است دسترسی پیدا کنید- شما مجبور به  همگام سازی فایل هایی که در مورد آنها مراقب هستید خواهید بود.

این ممکن است راه حل ایده آلی برای کاربران قدرتمند باشد، اما ساده ترین راه برای کاربران متوسط که می خواهند به اسناد شخصی شان از جاهای دیگر دسترسی داشته باشند است. این به شما امکان پشتیبان گیری آنلاین را می دهد.

Cloud Storage

ما استفاده از TeamViewer (اگر شما می خواهید به فایل های ذخیره سازی شده بر روی کامپیوترتان دسترسی داشته باشید) یا سرویس ذخیره سازی ابری (اگر شما از همگام سازی آنلاین فایل هایتان خشنود هستید) را پیشنهاد می کنیم. اگر شما یک دستگاه اختصاصی NAS در خانه دارید، این دستگاه ممکن است به شما در راه اندازی دسترسی به فایل ها بر روی اینترنت کمک کند. اگر  یک شبکه بزرگتر با چندین فایل به اشتراک گذاشته دارید (مانند شبکه کسب و کار) شما ممکن است نیاز داشته باشید که یک سرور VPN  راه اندازی کنید.

سرور VPN  ، سرور SSH یا سرور FTP را راه اندازی نکیند مگر اینکه شما بدانید آنها چطور کار می کنند. پیکر بندی نا درست نرم افزار یا استفاده نا امن از نرم افزار سرور و کامپیوترتان می تواند توسط ربات های پورت اسکن به خطر بیفتد که برای سرورهای باز اسکن می کنند و تلاش می کنند آنها را در خطر کشف رمز بگذارند.

www.howtogeek.com/192074/5-ways-to-access-your-pcs-files-over-the-internet/