سیستم های پشتیبان گیری ابری

چرا به سیستم پشتیبان گیری ابری نیاز دارید و چگونه باید از آن استفاده کنید

سرویس پشتیبان گیری ابری آسانترین راه گرفتن پشتیبانی خارج از سایت امن برای فایل های مهم شما می باشد. در اینجا چگونگی انتخاب و استفاده یکی از سرویس ها وجود دارد.

cloud backup service

سرویس پشتیبان گیری ابری دقیقا همان چیزی است که گفته می شود. داده های شما در یک مخزن آنلاین ذخیره می شود، جایی که برای شما هنگامیکه به آن نیاز دارید قابل دسترس است . به این شکل کار می کند: شما یک کلاینت دسکتاپ برای کامپیوتر خود دانلود کنید، پوشه ای را که می خواهید پشتیبان گیری کنید انتخاب کنید، و آن داده ها بر روی سرویس در برنامه زمان بندی تنظیم شده آپلود خواهند شد. بعد از آن اگر حملات فاجعه باری اتفاق بیفتد، مانند سرق و یا آتش سوزی در خانه شما، شما یک کپی تمیز و به روز از اطلاعاتتان که به صورت امن و سالم در جایی از سرور ذخیره شده اند خواهید داشت.

سیستم پشتیبان گیری ابری نیاز به پشتیبان گیری محلی بر روی هارد درایو خارجی را رفع نمی کند اما یک راه حل آسان برای نگه داشتن پشتیبان دیگری خارج از سایت ارائه می دهد. گزینه های دیگر شما به گردش در آوردن چندین هارد داریو است که شما آنها را در محل امنی در اداره نگه داری می کنید یا راه اندازی یک ریموت سرور می باشد. پرداخت چند دلار در هر سال برای ذخیره کردن داده های هارد درایو شما به صورت آنلاین به یک ارائه دهنده ثالث ساده ترین راه برای اکثر مردم است.

همچنین پیدا کردن یک سرویس به اندازه کافی آسان است . در اینجا  Backblaze ،  Carbonite ، Mozy, SpiderOak و بسیاری دیگر وجود دارد.

سیستم پشتیبان گیری ابری و همگام سازی ابری

روشن کردن تفاوت بین سرویس پشتیبان گیری ابری و سرویس همگام سازی مانند Dropbox یا Google Drive مهم است. اگر شما چندین فایل را همیشه در همگام سازی میان چندین کامپیوتر و دستگاه های تلفن همراه نیاز دارید، بهتر است که  به سرویس همگام سازی  تکیه کنید. با سرویس پشتیبان گیری ، شما قطعا فایل های شخصی خود را در موقعیت های باریک بیرون می کشید، اما کاربر رابط معمولا دچار مقداری زحمت می شود برای بدست آوردن فایل ها در مقایسه با چیزی که در مورد Dropbox گفته شد.

بیشتر مسیر اصلی سرویس های پشتیبان گیری ذخیره سازی ابری اساسا چیزهایی که پشتیبان گیری را محدود نمی کند پیشنهاد می دهند، هر چند محدودیتها برای برخی اعمال خواهند شد. تنها استثنا برای آن قانون SpiderOak است، چیزی که محدودیتها ذخیره سازی داده را تنظیم می کند اما درجه بالاتری از رمزگذاری را ارائه می دهد و از بیشتر سرویس ها امن تر می باشد. هر سرویس ارزانی که دادها های شما را به 500GB یا 1TB محدود می کند را قلم بیندازید.

زمانی برای  فهمیدن اینکه چه قوانینی برای سرویس پشتیبان گیری شما هست را بگذارید. به طور کلی، سرویس های پشتیبان گیری آنلاین به شما اجازه ذخیره سازی هر گونه فایل شخصی بر روی کامپیوترتان را می دهند. برخی سرویس ها همچنین به شما اجازه می دهند تا درایوهای متصل شده به عنوان بخشی از هزینه  پشتیبان گیری کنید در حالیکه بقیه ممکن است هزینه اضافی ای در قبال آن دریافت کنند.

حتی اگر طرح شما اجازه پشتیبان گیری هارد درایو ها را بدهد، این به آن معنا نیست که شما بتوانید سرورهای خانگی یا جعبه های RAID  با چندین هارد درایو را ذخیره سازی کنید. شما همچنین باید هارد درایوهای خود را به طور منظم دوباره به هم وصل کنید تا از حذف شدن مطالب ذخیره شده خود از سیستم ذخیره سازی ابری خود جلوگیری کنید.

 

از رمز گذاری استفاده کنید و کلید را نگه دارید

سرویس های پشتیبان گیری ابری معمولا داده های که جابجا می کنند را رمز گذاری می کنند و سپس آنها را روی سرور های خود رمز گذاری می کنند. این یک شروع خوب است، اما بیشتر سرویس ها همچنین گزینه رمز گذاری داده هایتان و استفاده از کلید خودتان را پیشنهاد می دهند.

اگر شما دادهای خود را با رمز گذاری خارجی قفل کرده باشید، بعد از آن شما فقط  توانایی رمز گشایی داده های خود را که به دستان یک شخص ثالث مانند هکرها یا اجرای قانون سقوط کرده دارید. قسمت بدآن این است که اگر شما رمز عبور رمز گشایی داده های خود را گم کنید، شما نسخه پشتبیان خود را از دست داده اید و باید همه چیز را از اول شروع کنید.

به نظر من بهترین روش استفاده از رمز گذاری و سپس ذخیره کردن رمز عبور در یک مدیر رمز عبور است ، بنابراین شما هرگز آن را از دست نخواهید داد.

یکی از بزرگترین موضوعات که احتمالا به آن فکر می کنید وقتی از سیستم پشتیان گیری ابری استفاده می کنید. مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که پشتیبانی اولیه شما معمولا زمان زیادی برای تکمیل شدن می طلبد. شما باید انتظار این راه داشته باشید حداقل چند روز طول بکشد، اما با توجه به تجربیات من حداقل یک هفته طول می کشد. این به سرعت آپلود اتصال شما، همچنین هر گونه محدودیت گلوگاه به سمت سرویس بستگی دارد.

به یاد داشته باشید، حتی با وجود داشتن یک نسخه پشتیبان ابری، باید هنوز هم پشتیبان گیری فیزیکی محلی خود را با استفاده از یک هارد درایو خارجی حفاظت کنید.

www.pcworld.com/article/3020270/security/why-you-need-a-cloud-backup-service-and-how-to-use-one.html