فیلترینگ در ایران

بررسی وضعیت فیلترینگ در ایران

خرید vpn

فیلترینگ در ایران که از سال 1380 شروع شد ف ابتدا به صورت بسیار محدود ، توسط ISP ها اعمال میشد. که روش های علور از آن بسیار راحت و با یک پروکسی HTTP ساده این امکان بود. این سیستم ابتدا با دستور مقام مای بند مرتبه در ایران اعمال گردی و کم کم پس از نوشتن قانون و تدبدیل به قانون ، به تشکیل ساز و کار و شوارییمشهور به کارگروه فیلترینگ گردید.

صفحهٔ عمومی فیلترینگ (مشهور به پیوندها)

 

فیلتر شکن

در ابتدا سایل های متمادی ، صفحه فیلترینگ با پیغامی ساده ، عقور کاربران را بلام میکرد. اما پس از مدتی ، با پیشرفت و سازماندهی فیلترینگ ، این صفحه ، جای خود را به صفحه ها با نام پیوند ها داد ، که سایت هایی با مجوز را به کاربر پیشنهاد میدهد.

نهادهای دخیل درامر فیلترینگ

در این امر نهادهای دخیل در فیلترینگ ایران  ساختاری پیچیده دارند که از این نهاد ها می‌توان به   کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ،ارتش سایبری جمهوری اسلامی ایران و پلیس فتا  ، شورای عالی فضای مجازی و نیز وزرات ارتباطات اشاره کرد.از سوی دیگر سرویس دهنده های اینرتنت در ایران و نیز سرور های اینرنتی ایران ، زیر نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند که این سازمان ، در ازای اعطای مجوز ،  آن‌ها را موظف می‌کند سیاست‌های تعیین‌شده توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را اجرا کنند و در این امیر با انها همکاری نمایند.

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه

این نهاد که مهترین نهاد تصمیم‌گیرنده در مورد فیلترینگ در ایران مباشد ، «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه»نام دارد که از سیزده عضو از قوای سه‌گانه تشکیل شده است.

فیلترینگ هوشمند

جدید ترین متد فیلترینگ که قرار  اسا در چها مرجله به اجرا درآید ، فیلترینگ هوشمند میباشد که به ادعای متصدیان این امر ، تنها بخش های به گفته انها نامناسب از سایت و سرویس اینترنتی حرف میشود. اما در عمل شاهد چیپیده تر شدن فیلترینگ بوده ایم که عبور از ان سخت تر شده است.

روش های مرسوم سیستم فیلترینگ ایران

 

محدود سازی سرعت اتصال اینترنت پرسرعت

در ایران ، سرعت قانونی اتصال به اینترنت 128 کیلو بیت بر ثانیه برای کاربران خانگی است ، که البته سالهاست این قانون عملا به فراموشی سپرده شده است

 

فیلترینگ سروی و اتصال HTTPS

این فیلترنگ که مدت زیادی نیست از اعمال ان میگذرد ، ابتدا صرفا برای سایت هایی مشهوری که با HTTPS کاربران میتوانستند به آن دسترسی داشتع باشند شروع شد. که رفته رفته ، سایت های بیشتری از جمبه سایت های خرید وی پی ان vpn و فیلتر شکن و کریو را در بر گرفت

تغییرDNS و ایجاد DNS جعلی

در این روش ، ایپی جعلی 101.10.34.34 به کاربر فرستاده میشود . به این ترتبیت کاربر بدون استفاده از ابزار های فیلتر شکن نخواهد توانست به این سایت ها دسترسی داشته باشد.لازم به ذکر است ، این همان روش spoofing معروفی است که میتواند منجر به لو رفتن اطلاعات کاربران شود.

فیلترینگ DPI بررسی عمیق بسته های شبکه

دراین روش که شاید پرهزینه ترین روش در این باب است ، کلیه پکت های اینرنتی و نیز کلیه فعالیت های کاربران زیر نظر گرفته میشود. در حال حاضر این روش بیشتر برای مقابله با فیلتر شکن های جدید و قوی تر که به قروش میرسد مورد استفاده قرار میگرد. اما با این روش به راحتی فعالیت تک تک کاربرنی که از فیلتر شکن استفاده نمیکنند میتواند مورد بررسی با جزئیات قرار بگیرد.

 

خرید آنلاین

ایجاد نسخه ایرانی سرویس های محبوب اینترنتی

هرچند در این پروژه توفیق چندانی نداشته اند اما به هر حال ، هنوز عزم جدی در این کار وجود دارد. هرچنه به خاطر نبود زیر ساخت های لازم و همچنین زیر سوال رفتن فلسفه وجودی ایترنت ، این موضوع به هیچ وجه از سوی مردم استقبالی نداشته است.

 

ابزار های عبور از فیلترینگ وفیلتر شکن های رایج

خرید آنلاین

باپیشرفت سیستم فیلترنگ ، سیستم های فیلتر شکن هم به همان اندازه پیشرفته کرده اند.

خرید آنتی فیلتر

با خرید آنتی فیلتر به صورت آنلان به صورت اینترنتی و آنی اکانت انتفی فیلتر دریافت کنید

فیلتر شکن

بهترین فیلتر شکن ها در این سایت به فروش میرسند.

VPN

انواع وی پی ان ویژه موبایل ، ایفون ، تبلت اپل و اندروید با اموزش کامل اتصال در این سایت قرار دارد.

کریو

جدید ترین نوع فیلتر شکن vpn که به نام کریوست در این سایت به فروش میرسد.