پروتکل تونلینگ L2TP VPN چیست؟

نصب VPN و بهره مندی از پروتکل L2TP

protocol-l2tp

L2TP شکلی اختصاری برای Layer 2 Tunneling Protocol است. L2TP پروتکلی است که برای پشتیبانی VPN یا به عنوان بخشی از سرویس های تحویل توسط ارائه دهندگان سرویس اینترنت (ISP) است. این پروتکل هیچ رمزگذاری ای برای خود فراهم نمی کند، به جای آن روی پروتکل رمزگذاری تکیه دارد که از درون تونل گذر می کند تا حریم خصوصی برای کاربران فراهم کند.

L2TP ترکیبی از بهترین ویژگی ها از دو پروتکل دیگر است؛ PPTP و PPTP. L2F از سیستم های مایکروسافت و L2F از سیستم های Cisco است. پروتکل L2TP VPN وقتی با PPTP مقایسه می شود به عنوان یک گزینه امنتر در نظر گرفته شده است. دلیلش این است که پروتکل IPSec که الگوریتم های رمزگذاری های امنتری در دست دارد در ترکیب با آن بکار رفته است. همچنین پروتکل L2TP VPN نیاز به کلید از پیش اشتراکی یا گواهی دارد. ای پروتکل سطح کلید 168 بیتی از رمزگذاری را ارائه می دهد. این همچنین یک الگوریتم رمزگذاری 3DSE است که به دو سطح از احراز هویت نیاز دارد.

مزایای خرید VPN کریو و استفاده از پروتکل تونلینگ L2TP

پروتکل L2TP یک پروتکل فوق العاده برای اغلب کاربران VPN است. این پروتکل به کاربران اجازه می دهد از طریق سرویس های خرید VPN به اینترنت متصل گردند و به هر وب سایت یا سرویسی که به صورت جغرافیایی مسدود شده است یا به دلایل خاصی در برخی نقاط بسته است دسترسی یابند. هنگامی که شما با استفاده از پروتکل L2TP به سرویس VPN خود متصل می شوید، آدرس IP شما با آدرس IP دیگری که توسط سرور مورد گزینش شما در هنگام ایجاد اتصال انتخاب شده است جایگزین خواهد شد. به محض اینکه آدرس IP شما تغییر کرد، شما به اینترنت و سایت مورد نظر دست خواهید یافت درست مانند اینکه در کشوری که با نصب VPN آن به شما آدرس IP جدید اختصاص داده شده است ساکن هستید.

پروتکل L2TP VPN تعدادی از مزایا را ارائه می دهد وقتی با پروتکل PPTP مقایسه می شود در رابطه با ارائه تمامیت داده و احراز هویت از تایید اصلی طراحی شده تا مجرمان سایبری را از داده های کاربران دور نگه دارد.

با این حال، نیاز به مدیریت بار اضافی بدان معنا است که این امنیت اضافی با سرعت کمتری از پروتکل PPTP اجرا خواهد شد.