چطور یک سرور VPN انتخاب کنیم

فاکتورهای موثر در انتخاب VPN

در این مقاله می توانید همه دلایلی که به VPN نیاز دارید را بدانید. چه شما مالک کسب و کاری باشید که کارمندانی در محلی دارید، یا دانش آموزی هستید که از WiFi رایگان استفاده می کند، با به صورت آنلاین خرید می کنید خرید VPN شما را از کلاهبرداران، ویروس ها و احتمالا سرقت هویت محافظت می کند.

اکنون که می دانیم VPN چقدر مهم است، باید بدانید که چطور یک سرور VPN را انتخاب کنید که به شما بهترین کمک را برساند. در اینجا فاکتورهایی وجود دارد که باید در هنگام انتخاب سرویس ارائه دهنده VPN در نظر بگیرید.

ساده ترین راه حل انتخاب سروری است که به موقعیت فعلی شما نزدیکتر باشد. اتصال به سرورهای نزدیکتر به طور معمول به شما بهترین سرعت را می دهد. برخی اوقات فاکتورهایی مانند تاخیر شبکه ممکن است سرور نزذکیتر را کندتر از سروری کنند که کمی دورتر است.

سرعت مهمترین فاکتور در انتخاب سرور VPN است. معمولا نزدیکترین سرور سریعترین است، اما برخی اوقات شما باید اتصال به سروری را که کمی دورتر است و تاخیر کمتری می دهد را پیدا کنید. برخی VPN ها امکان تست سرورهای VPN و پیدا کردن سریعترین سرور را به کاربر می دهند. اگر شما از کلاینت VPN دیگری استفاده می کنید باید 4 یا 5 نزدیکترین سرورها را انتخاب کنید، همه آنها را تست کنید و ببینید کدام بهتر کار می کنند.

یکی از مصارف معمول VPN دور زدن فیلترهای مکان های جغرافیایی است، به این معنی که شما یک سرور VPN در موقعیت مکانی خاص را انتخاب می کنید. در این مورد نزدیکی شما به سرور VPN و سرعت آن نسبت به اینکه بخواهید موقعیت شما از کجا بنظر برسد اهمیت کمتری دارد.

یک کلمه درباره کلاینت های VPN

همه کلاینت های VPN وقتی صحبت از انتخاب / پیکربندی سرورهای VPN می آید کمی متفاوت کار می کند. برخی از آنها همه ویژگی ها را به شما ارائه می دهند. آنها به طور خودکار نزدیکتری سرورها را برای شما انتخاب می کنند و به شما اجازه می دهند تا به سرعت متصل شوید.