آیا VPN آدرس IP شما را نشت می دهد؟

چطور می توانید بررسی کنید که VPN در حال نشت آدرس IP شما است

%d9%86%d8%b4%d8%aa-ip

هر فرد در اینترنت توسط آدرس IP شناسایی می شود. آدرس IP اساسا هویت آنلاین هر کاربر اینترنت است. آدرس IP توسط ارائه دهنده سرویس اینترنت به اشخاص اختصاص داده می شود. اگر شخصی بتواند آدرس IP شما را ردیابی کند، به آسانی می تواند فعالیت های آنلاین شما را ردیابی کند.

یک شبکه خصوصی مجازی یا VPN بهترین راه برای پنهان کردن آدرس IP است. یکی از دلایل اصلی که افراد از کریو VPN استفاده می کنند برای پنهان کردن آدرس IP اصلی است تا از جاسوسی های احتمالی جلوگیری کنند.

متاسفانه، نقص های امنیتی می تواند موقعیت مکانی شما را حتی در حالیکه از VPN استفاده می کنید نشان دهد. این نقص به آسانی قابل بهره برداری است.

نشت IP چیست؟

در اینجا مثال ساده ای از نشت IP در حال استفاده از VPN آورده شده است:

هنگامیکه برای خرید VPN ثبت نام می کنید، معمولا می توانید بین سرورها در کشورهای مختلف انتخاب کنید. کریو VPN تظاهر می کند که شما واقعا در ناحیه انتخاب شده قرار دارید. معمولا این برای کاربر VPN کافی است که آنها در حال حاضر از کشور مورد نظر متصل شده اند، تا اینجا همه چیز خوب است!

اما اگر این پیام را مشاهده کردید:

“این ویدئو در کشور شما در دسترس نیست”

این بدان معناست که سرویسی که شما سعی می کنید از یک منطقه مسدود شده دسترسی یابید آدرس IP واقعی شما را به جای آدرس IP اختصاص داده شده توسط سرور VPN ردیابی کرده است.

بدترین نوع نشت VPN حالتی است که شما هیچ کنترل یا دسترسی ای روی آن نداشته باشید. صرفنظر از اینکه شما در حال استفاده از VPN هستید یا نه، هنوز می توانید به یک ارائه دهنده DNS متصل شوید. هنگامیکه ارائه دهنده DNS شما شکست خورد، پس آدرس IP واقعی شما می تواند توسط وب سایت هایی که از آن بازدید می کنید و یا حتی ISP شما دیده شود. این حالت در VPN رایگان بیشتر دیده می شود.

چطور VPN خود را درمورد نشت IP بررسی کنید؟

بیشتر کاربران معتقدند VPN های آنها به طور مناسبی در حال اجرا است و به همین دلیل است که اغلب نشت های DNS نادیده گرفته می شود. اما چطور متوجه می شوید که خرید آنلاین VPN داده های شخصی شما را نشت می دهد؟ در اینجا راهنمایی های مفیدی برای بررسی اینکه آیا VPN واقعا آدرس IP را نشت می دهد وجود دارد:

قبل از شروع اطمینان حاصل کنید که وی پی ان شما متصل نیست و سپس به   www.ip2location.com یا www.whatismyipaddress.com بروید تا IP واقعی خود را بررسی کنید.

سپس اکانت VPN خود را روشن کنید، به یکی از سرورهای انتخابی متصل شوید تا تایید شود که در حال حاضر متصل هستید.

دوباره به www.ip2location.com یا www.whatismyipaddress.com بروید تا IP جدید را بررسی کنید. باید ببینید که آدرس جدید شما به VPN شما و کشور انتخاب شده مربوط است.

به صفحه تست Roseler’s WebRTC بروید و آدرس IP ظاهر شده را یادداشت کنید.

اگر هر دو ابزار آدرس IP یکسان را نشان دادند، پس شما به خوبی متصل شده اید. با این حال، اگر ابزار IP همچون “what is my IP address” به شما VPN IP را نشان می دهد و تست WebRTC آدرس IP اصلی را نشان می دهد، بدان معناست که VPN شما در حال نشت IP شما به جهان است.