انتخاب بهترین توزیع لینوکس

انتخاب بهترین توزیع لینوکس برای یک وب سرور

ـوزیع لینوکس

ـوزیع لینوکس

 

اگر شما از یک سرویس میزبانی وب مدیریت شده برای میزبانی وب سایتتان استفاده کنید ، شما ممکن نیست نگران این موضع باشید که بدانید در باطن دیستوراستفاده شده چه چیزی است. همه چیزی که احتیاج است بدانید این است که وب سایت شما مجبور است تا 24.7 بدون شکست اجرا شود. با این حال ، اگر شما سرور خودتان را مدیریت میکنید، انتخاب یک توزیع درست یک وظیفه مهم برای شما می شود.در اینجا به برخی از توزیع های پایدار و نامدار که شما میتوانید برای سرور خود استفاده کنید می پردازیم.

1- CentOS
centos
یک اجتماع توزیع ساخته شده بر اساس منبع کد
RedHat Enterprise Linux(REHL) است. همچنین در حال حاضر یکی از محبوبترین توزیع های سرور وب است. مزیت استفاده از Centos پایداری و سقوط کم آن است. اگر برخی از بسته ها را داشته باشید که فقط با REHL کار میکند، شانس این را دارید که آنها را در Centos بکار بگیرید. وجود محبوبترین توزیع، همچنین مزیت پشتیبانی عالی هر یک از دو انجم جامعه خود و یا هر نقطه بر روی وب را دارد.
بر خلاف بیشتر توزیع ها که چرخه انتشار 1 سال دارند ،زمان زیادی طول می کشد تا Centos یک ورژن جدید منتشر کند Centos 5 در سال 2007 و Centos 6 در دسامبر 2011 منتشر شد. مزیت این موضوع برای آن است که هنگامیکه شما سرور خود راگرفته و انرا راه اندازی میکنید، برای مدت زیادی در شکل خوبی خواهد بود بدون اینکه نیاز باشد بطور منظم به نسخه جدیدتر ارتقا یابد. بعلاوه ، پشتیبانی بلند مدت برای همه انتشارها است ، بنابراین شما میدانید که سرورتان برای مدت زیادی در جای خوبی قرار دارد.
با توجه به دانسته ها، شما ممکن است مشکلات بسته های جدیدتر در حال اجرا و استفاده از آخرین فناوری را داشته باشید. اگر شما بدنبال به روز کردن تکنولوژی هستید Centos برای شما مناسب نیست.

2- Debian

debian

اگر شما یک پس زمینه از Debian دارید، پس یک سرور Debian جایگزین بسیار خوبی برای Centos خواهد بود . از نظر دولت هر دو مشابه اند، با این تفاوت که Debian از apt-get” ” و” “.deb در حالیکه Centos از “yum” و “rpm” استفاده میکند.
Debian نیز یک چرخه انتشار طولانی دارد، هر چنذ به طولانی بودن Centos نیست. وجود یک توزیع جامعه، یک ورژن جدید از Debian تنها زمانی منتشر می شود که جامعه به آن ها توجه کند چنانکه برای عموم آماده باشد. مزیتش این است که هر نسخه پایدار منتشر شده همانا پایدار است. Debian با ویرایش سرور یا دسکتاب نمی رود. تنها یک تصویر برای دانلود و نصب است. نسخه پیش فرض کار بعد از ویرایش کار می کند. یک مدیر دسکتاب نصب کنید و این یک ویرایش دسکتاب می شود.

3- Ubuntu

ubuntu

اخیرا این توزیع محبوب لینوکس برای دسکتاب برای بسیاری از مدیران وب موردعلاقه شده است، عمدتا به این دلیل که آنها با Ubuntu بسیار آشنا هستند. بله؛ اگر شما با Ubuntu آشنا باشید، ممکن است بخواهید به سرور آن بروید برای اینکه همه چیز از اضافه کردن بسته های منابع، نصب بسته ها برای یافتن پشتیبانی براحتی در دسترس شما است.
Ubuntu هر شش ماه نسخه های جدید را منتشر می کند و پشتیبانی بلند مدت برای سرور هر پنج سال منتشر می شود. این به شما این فرصت را میدهد تا هر کدام از LTS برای ثبات یا آخرین نسخه ها برای به روز بودن را استفاده کنید.

4-OpenSUSE

opensuse

اگرچه OpenSUSE ( نه SUSE Linux Enterprise Server) سرور نسبتا نا شناخته ای است و افراد بسیار کمی آن را به عنوان اولین انتخاب برای سرور وب پیشنهاد می کنند، تقاضای بسیاری خوبی برای آن وجود داشته است و در حال حاظر بسیاری از وب های میزبانی در OpenSUSE را پیشنهاد می کنند.
OpenSUSE و مجموعه ورژن های آن رایگان است، که شرکت لینوکس تولید کرده است، خیلی شبیه به کاری که RedHat برای RHEL انجام داد. OpenSUSE بسته RPM را استفاده کرده، اما این بدان معنی نیست که کاملا با RedHot یا بسته Fedora سازگار باشد، این چیزی است که شما باید به آن توجه کنید.
شخصا،پیش از این OpemSUSE رابه عنوان سرور استفده نکرده ام، بنابراین من نمیدانم که چطور اجرا می شود. مقالات نشان میدهد که OpenSUSE به عنوان سرور سریعتر و با ثبات تر از Centos است. من در اعتبار آن مطمئن نیستم، اما اگر شما تجربه استفاده از OpenSUSE را دارید قطعا می توانید از آن برای سرور وب استفاده کنید.
موارد دیگر
توزیع های دیگری که در بالا به آن اشاره نشده است از جمله : Fedora, ArchLinux و Gentoo و یکی از بهترین ها شامل RedHat Enterprise و SUSE Enterprise Linux می باشد. شخصا Fedora ، Gentoo و ArchLinux را پیشنهاد نمی کنم. Fedora برای من تاازه و به روز است در حالیکه ArchLinux و Gentoo به مقدار زیادی پیکر بندی نیاز دارند، ساخت آنها برای ادامه دادن سخت است. اگر شما می توانید هزینه ها را تقبل کنید و یک پشتیبانی حرفه ای نیاز دارید RHEL و SEL کمی از آنها بهتر هستند.

نتیجه
در اینجا بهترین یا بدترین توزیع برای استفاده سرور وجود ندارد. بیشتر آنها شبیه هستند و همه آنها جوانب مثبت و منفی را دارند. اگر شما مدیر سرور خود هستید، مهمترین فاکتور سهولت استفاده است و به تجربه استفاده و آشنایی شما با آن بستگی دارد . قاعده کلی این است ، توزیعی را که با آن راحت تر هستید و تجربه بیشتری برای آن دارید انتخاب کنید. این برای شما کمترین مشکل را دارد در حالیکه اداره اش می کنید.

www.maketecheasier.com/choosing-the-best-linux-distro-for-a-web-server