انواع متداول سرور

خرید انواع فیلتر شکن

سرورهای مختلف کارهای مختلفی انجام می دهند، از خدمات VPN  ، ایمیل و ویدیو تا حفاظت از شبکه های داخلی و میزبانی وب سایت ها. اطلاعات در مورد انواع سرورهایی که امروزه استفاده می شوند.
سرور ها معمولااختصاصی هستند، به این معنی که آنها وظایف دیگری علاوه بر وظایف سرور انجام نمی دهند. این لیست انواع مختلفی از سرور ها را بر اساس کاربرد آنها در بازار امروز طبقه بندی می کند.

servers

سرور پروکسی

یک سرور پروکسی بین برنامه کلاینت (معمولا یک مرورگر وب) و سرور خارجی (معمولا سرور دیگری در وب) برای فیلتر کردن در خواست ها ، بهبود عملکرد و به اشتراک گذاشتن اتصالات قرار می گیرد.
سرور ایمیل
تقریبا از مهمترین و همه جایی ترین سرور های وب است ، سرورهای ایمیل ، ایمیل ها را بصورت یکی شده بر روی شبکه و سراسر اینترنت انتقال می دهند و ذخیره می کنند (از طریق شبکه های محلی و شبکه های گسترده) .
پلتفرم های سرور
اصطلاحی است که اغلب به عنوان مترادف با سیستم عامل در نظر گرفنه می شود، یک پلت فرم سخت افزار یا نرم افزار زیرین برای یک سیستم و بدین معنی که موتوری است که سرور را به حرکت در می آورد.

سرور وب

از قرار هسته است، یک سرور وب محتوا ایستا برای مرورگر وب را بوسیله بارگذاری فایل از یک دیسک و تقسیم کردن آن در سراسر شبکه به مرور گر وب کاربر توزیع می کند. این تبادل کامل بوسیله مرورگر و سرور صحبت کردن با یکدیگر با استفاده از HTTP در میان واقع شده است.
سرور برنامه های کاربردی
گاهی اواقات به عنوان یک نوع میان ارائه شده ، سرورهای برنامه مقدار قابل توجهی از قلمرو محاسباتی بین سرورهای پایگاه داده و آخرین کاربر را اشغال می کنند و اغلب به هر دو متصل می شوند.
سرور ارتباطات زمان-واقعی
سرور ارتباطات زمان-حقیقی که قبلا به عنوان سرور چت و یا سرور های IRC شناخته شده است، و هنوز هم گاهی به عنوان سرور پیام رسان فوری(IM) به آن اشاره می شود ، تعداد زیادی کاربر را برای تبادل اطلاعات در فواصل نزدیک قادر می سازد.
سرور FTP
یکی از قدیمی ترین خدمات اینترنت، File Transfer Protocol این امکان را فراهم می سازد تا فایل ها را بین یک کامپیوتر و کامپیوتر دیگری به صورت امن جا بجا کنید در حالیکه امنیت و سازماندهی فایل تامین شود.

سرور همکاری

در بسیاری روش ها، نرم افزار همکاری که گاهی “گروه افزار” نامیده می شود ، قدرت اصلی وب را نشان می دهد. نرم افزاری است برای توانا ساختن کاربران برای همکاری ، صرف نظر از محل، از طریق اینترنت یا اینترنت یکی شدن و با هم در یک فضای مجازی کار می کنند طراحی شده است.
سرور لیست
سرور لیست روشی برای مدیریت بهتر لیست های پستی ارائه می کند، چه آنها در بحث های تعاملی باز عمومی باشند یا لیست های یک طرفه که اطلاعیه ها، خبرنامه ها یا آگهی ها را ارائه می دهند.

سرور شبکه راه دور

سرور شبکه راه دور کاربران را قادر می ساز تا به کامپیوتر میزبان وارد شوند و وظایف را انجام دهند حتی اگر آنها بر روی کامپیوتر خودشان و دور از محل کار کنند.

سرور منبع باز

ازسیستم عامل سرور منبع باز اساسی شما به نرم افزار سرور که به شما در انجام کارتان کمک می کند، نرم افزار منبع باز بخش مهمی از بسیاری از زیر ساخت های IT است.

سرور مجازی

در سال 2009 ، تعداد سرورهای مجازی مستقر بیشتر از سرور های فیزیکی بود. امروز، مجازی سازی سرور در مراکز داده ها تقریبا فراگیر شده است . از هایپروایزر تا ابرهای هیبریدی، ServerWatch به نظر می رسد در آخرین روند تکنولوژی مجازی سازی باشند.
www.webopedia.com/quick_ref/servers.asp