پیاده سازی VPN معمولی

انواع پیاده سازی کریو VPN

public-server

برخی از انواع پیاده سازی های VPN وجود دارد، هر کدام مجموعه ای فن آوری های مورد نیاز خود را دارد. با این حال، تنظیمات VPN می تواند به سه دسته تقسیم شود:

  • Intranet VPNs بین بخش های داخلی شرکت و دفاتر شعبه
  • Remote Access VPNs بین یک شبکه شرکت و کارمندان از راه دور یا در حال جابجایی
  • Extranet VPN بین یک شرکت و شرکای تجاری، مشتریان و تامین کننده های آنها

در Intranet VPNs که ارتباطات امن بین بخش های مختلف داخلی یک شرکت و دفاتر شعبه را تسهیل می کند، الزامات فن آوری اولیه رمزگذاری قوی داده ها برای حفاظت از اطلاعات حساس، قابلیت اعتماد برای اطمینان از اولویت بندی برنامه های کاربردی مانند سیستم های ERP ، فروش و مدیریت پایگاه داده های مشتری و تبادل اسناد و مدیریت انعطاف پذیر برای تطبیق سرعت رشد کاربران جدید، دفاتر و برنامه های کاربردی جدید است.

Remote Access VPNs بین یک شبکه شرکت و کارمندان از راه دور با نیازهای مختلف است. احراز هویت قوی بسیار اهمیت دارد زیرا هویت کاربران از راه دور را به دقیق ترین و کارآمد ترین شیوه ممکن بررسی کند. در سوی مدیریت، Remote Access VPNs نیاز به مدیریت متمرکز و درجه بالایی از مقیاس پذیری برای مدیریت تعداد زیادی از کاربران در حال دسترسی به VPN دارد.

در نهایت، Extranet VPNs بین یک شرکت و شرکای استراتژیک ، مشتریان و تامین کنندگان که نیاز به نرم افزارهای استاندارد دارند تا قابلیت همکاری با نرم افزاهای مختلف که شرکای کسب و کار ممکن است پیاده سازی کنند را تضمین کند. استاندارد های پذیرفته شده برای VPN های مبتنی بر اینترنت استاندارد Internet Protocol Security (IPSec) است. کنترل ترافیک برای از بین بردن محدودیت ها در نقاط دسترسی شبکه به همان اندازه مهم است و تحویل و زمان پاسخ سریع برای داده های حیاتی را تضمین می کند.

از آنجاییکه VPN ها تنها یک بخش در سیاست های کلی امنیتی هستند، چالش ارائه یک راه حل جامع است. چیزی که مناسب همه باشد. بیشتر سرویس های فروش VPN امروزه راه حل هایی متناسب یکی از این پیاده سازی ها را ارائه می دهند. مشکل در اینجا نهفته است، از آنجاییکه بیشتر شرکت ها دفاتر از راه دور بسیاری برای اتصال امن به یکدیگر دارند، تمایل به قدرت نفوذ به اینترنت برای بدست آوردن نزدیکی بیشتر به مشتریان و شرکای تجاری دارند.

بنابراین، یک کریو VPN باید هر سه برنامه های کاربردی بالا را پیشنهاد کند، به دفاتر سراسر جهان اجازه دسترسی به منابع شرکت را بدهد، کاربران از راه دور با اینترانت شرکت ارتباط برقرار کنند، و همه اینها با امنیت بالا و روشی مقرون به صرفه صورت گیرد. در حالیکه یک شرکت ممکن است تنها برنامه ریزی برای پیاده سازی یکی از این سه نوع VPN را داشته باشد، ضروری است که نرم افزاری جهت خرید VPN را انتخاب کند که براحتی قادر به ارائه و یکپارچه سازی دو نوع دیگر نیز باشد.