تفاوت بین امنیت شبکه و امنیت سایبری چیست؟

تفاوت بین امنیت شبکه و امنیت سایبر

امنیت کامپیوتر شامل شامل تکنولوژی ها و روش های طراحی شده برای حافظت داده ها ، نرم افزار و تجهیزات جانبی است. داده هایی که در معرض خطر است یا تجهیزات که بد کار کنند می تواندد پرهزینه و یا حتی باعث ورشکستگی کسب و کار شود.

بنابراین، امنیت کامپیوتر یک نگرانی عمده برای همه می باشد.

network vs cyber security

امنیت شبکه

یک شبکه دو یا چند کامپیوتر به هم پیوسته است که اطلاعات و دستگاه ها را به اشتراک می گذارد. آنها ممکن است یک کامپیوتر بزرگ که همه داده های شبکه را شامل می شود دسترسی داشته باشند. ممکن است در یک ساختمان  قرار داشته باشند یا بوسیله یک خط تلفن به یک ساختمان در فاصله دورتر متصل شود. مدیر سیستم معمولا مسئول امنیت شبکه است و از تمام یا بعضی از موارد زیر استفاده می کند:

ID کاربر و کلمه عبور

داده ها در دایرکتوری با کلمه عبور محافظت شده ذخیره می شوند. تنها کارمندانی که نیاز به کار با حساب های کاربری خاص یا دیگر داده های کسب و کار دارند امکان دسترسی به این فایلا ها را دارند.

فایروال ها

فایروال ها برای محافظت از شبکه در برابر بد افزار ها و نرم افزار های جاسوسی طراحی شده اند. بد افزار می تواند داده ها را از بین ببرد و کامپیوتر را قفل کند. نرم افزار های جاسوسی وبسایتهای بازدید شده توسط کاربران را ردیابی می کنند و می توانند اطلاعات با ارزشی را سرقت کنند. فایروال یک رابط بین شبکه و اینترنت است.

 

 

محرومیت از دسترسی به اینترنت

برخی از کابران ممکن است دسترسی اینترنت به علت وب سایتهایی که بازدید کرده اند را تکذیب کنند. صرف نظر از فایر وال ها ، کاربران می توانند اجازه دانلودهایی را بدهند که می تواند شبکه را آلوده کند. وقتی یک کامپیوتر آلوده شد ، ویروس در سراسر شبکه حرکت می کند.

رمز گذاری

گاهی اوقات داده ها رمز گذاری شده اند به طوری که اگر دسترسی های غیر مجاز پیش بیاید ، داده ها بی معنا خواهند بود. از آنجا که رمز عبور پشتیبانی برای رمز گذاری استفاده شده است، هکرها باید دو رمز عبور را بشکنند.

پیشگیری آنلاین

پشتیبان گیری آنلاین رمز گذاری شده و ذخیره سازی امن برای داده ها ارائه می دهد. اگر هارد درایو از کار افتاده یا به خاطر ویروس در کارش اختلال ایجاد شد، سوابق مرتبط با کسب و کار به آسانی دوبار بازسازی می شود.

 

اسکنرها

اسکنرها برای موقعیت یابی و قرنطینه کردن ویروس های پنهان شده ای که بعدا حمله خواهند کرد استفاده می شوند.

خرید vpn

 

امنیت سایبری

امنیت سایبری شامل تکنولوژی ها و فرآیندهای حفاظت کامپیوتر ها ، برنامه های شبکه ، دادهای ناخواسته و دسترسی غیر مجاز است. حمله های سایبر می توانند در هر نقطه از جهان سر چشمه بگیرند. این حمله ها ممکن است به شبکه های کسب و کار، دولت، و موسسات مالی تهاجم کنند.

امنیت سایبری را می توان به چهار وظیفه تقسیم کرد:

حفاظت از شبکه

کسانی که مسئول امنیت شبکه هستند نرم افزار های محافظت از شبکه را گسترش می دهند. آنها سعی می کنند به دفاع شبکه نفوذ کنند و یک دفاع بهتر را ایجاد کنند.

پایان آموزش کابران

یک کاربر نهایی داده ها را وارد و خروجی ها را هدایت می کند. کاربران نهایی باید در مورد خطرات حمله های سایبری دانش کافی داشته باشند.

امنیت اطلاعات

امنیت سایبری نرم افزار ها و دیگر تکنولوژی های نگهداری امن اطلاعات  از حمله ها را توسعه می دهند. از آنجا که مهاجمان به طور مداوم روش ها و تکنولوژی های خود را به روز رسانی می کنند،  امنیت سایبر یک مشکل بی پایان است.

 

برنامه امنیتی

نرم افزار برنامه هایی هستند که  داده ها را پردازش می کنند و در همه زمان ها باید مورد محافظت قرار بگیرند. بدون صفحات گسترده، واژه پردازها و برنامه های کاربردی دیگر ، کسب و کار متوقف خواهد شد.

تفاوت بین امنیت شبکه و امنیت سایبر

امنیت شبکه با نگه داشتن هویت داده و امنیت تجهیزات سرو کار دارد. امنیت سایبر از هویت اتصال اینترنت و فراتر از آن حافظت می کند.

 

careers.alot.com/career-paths/the-difference-between-network-security-and-cyber-security–5136?ref=related