تفاوت بین فن آوری های VPN کدامند؟

VPN در مقابل VPN موبایل

vpn-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84

VPN چیست؟

یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) شبکه ای است که برای دسترسی شبکه از راه دور امن طراحی شده است. این سرویس رسیدن LANs با استفاده از زیر ساخت های مخابراتی عمومی مانند اینترنت را گسترش داده است و نیازی به هیچ خط خصوصی تحت مالکیت یا اجاره ندارد. شرکت ها از خرید VPN کریو ها برای مجهز کردن کارمندان از راه دور و دفاتر شعبه برای دسترسی امن به شبکه شرکت و برنامه های روی سرورهای داخلی استفاده می کنند.

VPN های سنتی، بر اساس IPsec و SSL، وقتی به درستی پیکربندی و استفاده شوند سطح بالایی از امنیت را فراهم می کنند. آنها از فن آوری های احراز هویت و رمز گذاری برای حفاظت شبکه های از کاربران غیر مجاز استفاده می کنند تا انتقالات داده ها از سمت و یا به سوی دستگاه را امن سازند. این VPN ها برای تثبیت دسترسی از راه دور به خوبی کار می کنند اما چالش های ارتباط بی سیم و دستگاه های تلفن همراه را مدیریت نمی کنند. این چالش ها شامل شکاف پوشش، رومینگ بین شبکه، پهنای باند، حافظه محدود و قدرت پردازش است.

خرید VPN موبایل چیست؟

VPN موبایل سطح مشابهی از امنیت را مانند نرم افزارهای سنتی VPN فراهم می کند اما برای چالش های دنیای وایرلس بهینه سازی شده است. VPN موبایل پایداری دوره ای و رومینگ یکپارچه را برای ایجاد یک تجربه قابل اعتماد و یکپارچه برای کاربر زمانیکه دستگاه های شبکه ها را تعویض می کنند ایجاد کنند. فشرده سازی پیشرفته داده ها حاصل کار را افزایش می دهد و همچنین به طور قابل توجهی عملکردی بهتر در شبکه های وایرلس با پهنای باند کوچکتر در مقایسه با یک VPN سنتی فراهم می کند. به علاوه یک VPN موبایل واقعی حفاظه کمتری از اتثرا به جای مانده از کاربر دارد و قدرت پردازش کمتری از یک VPN سنتی استفاده می کند و برنامه ها را قادر به اجرای سریعتر می سازد در حالیکه باتری دیرتر خالی می شود.

چرا VPN موبایل؟

VPN های سنتی برای شبکه های ثابت دارای پهنای باند بالا و تاخیر پایین طراحی شده اند، جاییکه از دست رفتن داده ها به دلیل تراکم اتفاق می افتد. هنگامیکه فن آوری VPN سیمی برای دستگاه های وایرلس به کار گرفته شود، کاربران سرعت پایین تر، از دست رفتن داده و تلاش های بسیار برای اتصال را تجربه می کنند.

اگر در شرکت شما کارمندان زمانیکه خارج از دفتر هستند از شبکه های وایرلس برای اتصال به شبکه شرکت استفاده می کنند، خرید VPN های موبایل بهترین روش را برای دسترسی از راه دور ارائه می دهند. VPN موبایل موجب خوشنودی کاربر می گردد و همچنین هزینه های ناشی از مشکلات اتصال را برای مرکز کاهش می شد .