ده روش بالا بردن امنیت کامپیوتر و شبکه VPN و کریو

آنتی ویروس ها کامل نیستند به خصوص Microsoft Security Essentials . اگر شما برای حفاظت به آنتی ویروس خود تکیه می کنید، خودتان را در معرض خطر قرار می دهید. شما باید هنوز هم شیوه های امنیتی عقلانی اساسی را دنبال کنید.

ساختن و دبنال کردن یک لیست کامل از تمام راهنمایی های کوچک و بهترین شیوه های geeks سخت است.

computer-security

استفاده از آنتی ویروسها و کریو در امنیت

با خرید کریو حتی اگر شما مراقب باشید، باید از آنتی ویروس استفاده کنید. این امکان وجود دارد که شاید شما توسط یک آسیب پذیری در طول کمتر از یک روز در یک مرورگر مانند Adobe Flash یا مرورگر وب آلوده شوید. حتی اگر مرور گر خود را به روز نگه دارید، ممکن است با یک آسیب جدید پچ نشده فقط با یکبار بازدید از صفحه وب آلوده شوباوجود اینکه اکنون زیاد متداول نیست اما گاهی اتفاق می افتد. یک آنتی ویروس یک لایه مهم از حفاظت است، برای اینکه از شما حفاظت خواهد کرد حتی در مواردی که با آسیب روبرو شوید.

antivirus

UAC را فعال بگذارید

User Account Control نفرت انگیز بود وقتیکه مایکروسافت آن را در ویندوز ویستا معرفی کرد، اما بر روی ویندوز 7 و 8 خیلی کمتر وارد شده بود. در بدترین حالت زمانی بود که بر روی یک کامپیوتر جدید راه اندازی می شود و نرم فازارهای مورد علاقه شما نصب می شود.UAC به جلوگیری از برنامه های مخرب که سیستم شما را بدون اجازه تغییر دهند کمک می کند. مانند آنتی ویروس ها، این یک لایه مهم از حفاظت بشمار می رود.

Windows UAC

فایروال را فعال بگذارید و آن را به درستی پیکر بندی کنید

ویندوز ها یک فایروال ساخته شده دارند، بنابراین نیازی به اینکه یک فایروال ثالث نصب کنید نیست. با این حال، شما باید فایروال ساخته شده را در حالت فعال قرار دهید. فایروال اتصالات ورودی ناخواسته را بلوک می کند، از ویندوز و دیگر نرم افزار ها ی کامپیوتر شما در برابر نفوذ بد افزار ها به آسیب پذیری های پچ نشده در سرویس های سیستم که از شبکه پیروی می کند  محافظت می کند. این است دلیل اینکه چگونه کرمهایی مانند Blaster خیلی زود در روزهای اولیه از ویندوز XP گسترش یافته و چرا این قبیل کرما نمی تواند دیگر به آن سرعت گسترش یابند.

شما باید به درستی فایروال خود را پیکربندی کنید هنگامیکه بالا می آید و از شما می پرسد که در خانه، محل کار یا شبکه عمومی هستید، پاسخ مناسب را انتخاب کنید. اگر شما گزینه خانه را انتخاب کنید وقتی که شما در کافی شاپ به Wi-Fi متصل می شویدف لپ تاپ شما ممکن است فایل های به اشتراک گذاشته شده شما در دسترس افراد دیگری که بر روی شبکه کافی شاپ هستند قرار دهد.  گزینه عمومی از دسترسی پیدا کردن بقیه به منابع به اشتراک گذاری شده جلوگیری می کنند.کریو در داخل خود نیز فایروال دارد. با هرید کریو میتوانید بدون استفاده از فایر وال از امنیت لذت ببرید.

حذف جاوا

 

بیشتر کاربران وب نسخه های نا امن قدیمی جاوا را در حال اجرا دارند. این باعث می شود فقط با بازدید از یک صفحه وب براحتی آلوده شوند.جاوا به عنوان جریان همیشگی از حفره های امنیتی عظیم دیده شده است.  موضوع ناراحت کننده تر درباره وضعیت جاوا این است که اپلت های جاوا این روزها بر روی وب بسیار نادر هستند که افراد کمی در واقع نیاز به نصب جاوا دارند.

اگر شما جاوا نصب شده دارید، به Control Panel رفته و آن را حذف کنید. اگر واقعا برای کاری به جاوا نیاز دارید، شما وادار به دوباره نصب کردن آن خواهید شد.

اگر شما نیاز دارید جاوا را نصب کنید، پلاگین مرورگر جاوا را برای حفاظت فعال کنید.

uninstall java

در صورت امکان نرم افزارهای خود را در حالت به روز رسانی خودکار قرار دهید

همه نرم افزارهایی که ما هر روزه استفاده می کنیم به احتمال زیاد با مسائل امنیتی سر و کار دارند. این موضوعات امنیتی دائما در حال پیدا شدن هستند، در اینجا صحبت در مورد Windows, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome , the Adobe Flash plugin , Adobe’s PDF Reader, Microsoft Office است.

شرکت های نرم افزار به طور منظم پچ های امنیتی را برای این قبیل نرم افزار ها منتشر می کنند . هنوز بدتر، پچ ها با منتشر کردن یادداشت ها به مهاجمان اطلاعات می دهند که به انها کمک می کند حمله ها را روی دستگاههای پچ نشده گسترش دهند. نصب به روز رسانی این چنین نرم افزارهایی در زودترین زمان ممکن پس از در دسترس گرفتن آنها  بسیار مهم است.

برای انجام آن، تنظیم به روز رسانی ویندوز را در حالا اتوماتیک قرار دهید یا حداقل آنه را در حالت هشدار برای به روز رسانی و نصب سریع آن تنظیم کنید. Internet Explorer ، Mozilla Firefox ، Google Chrome ، Adobe Flash و Adobe Reader همه دارای ویژگی به روز رسانی اتوماتیک هستند؛آنها را در حالت فعال قرار دهید تا همیشه آخرین نسخه ها را داشته باشید و دیگر نگران نباشید.

مرورگر پلاگین یک مسئله امنیتی قابل توجه است. برای اینکه مطمئن باشید که مرورگر پلاگین خارج از رده ندارید، پلاگین موزیلا را در وب سایت چک کنید که البته برای مرورگرهای دیگر نیز می توان همین کار را انجام داد.

windows update

در مورد برنامه هایی که دانلود و اجرا می کنید دقت داشته باشید

این ممکن است بسیار آشکار بنظر برسد، اما تعداد زیادی از بد افزارکه کاربران ویندوز با آن روبرو می شوند احتمالا نتیجه یک دانلود تصادفی و نصب بد افزار می باشد. تنها برنامه های قابل اعتماد را دانلود و اجرا کنید. نرم افزار ها را از سایت رسمی آن دریافت کنید. اگر شما می خواهید VLC را دانلود کنید آن را از وب سایت رسمی دانلود کنید و روی وب سایت های دیگر بروی علامت “Download VLC” کلیک نکنید زیرا ممکن است بد افزار و یا تبلیغات مزاحم را با آن بسته نرم افزار دانلود کنید.

شبیه همین حالت درمورد نرم افزارهایی که ایمیل پیوست میشود وجود دارد، هرگز پیوست های قابل اجرا ایمیل را باز نکنید. وقتی نرم افزاری را دانلود می کنید، لازم است تا مراقب آگهی های تبلیغات مبدل با عنوان لینک “Download” وجود دارند باشید زیرا آنها شما را به جای دیگری میبرند. سعی در فریب شما واحتمالا  دانلود نرم افزارهای مخرب دارند.

آگاه باشید که بسیاری از انواع برنامه ها وجود دارند، برای مثال: محافظ صفحه نمایش با فرمت .SCR وجود دارند که اساسا حاوی بد افزار ها هستند.

installation

از استفاده غیر قانونی و کرک کردن نرم افزارها اجتناب کنید

هنگامیکه نرم افزار را به صورت غیر قانونی یا کرک شده  از شبکه های نظیر یا وب سایت های غیر واقعی بدست می آورید شما ریسک بزرگی انجام میدهید. با اجرای یک فایل .EXE از این چنین جاهایی، شما در حال اعتماد کردن به پخش کننده هستید برای اینکه هیچ چیز مضری انجام نمی شود. بدتر ازآن، کرک هایی که ممکن است شما برای اجرای این چنین نرم افزارهایی نیاز دارید احتمالا بوسیله گروههای کرک کننده نرم افزارها ساخته شده اند. شما نخواهید فهمید که آنها شامل بد افزار ها هستند یا نه؟

دانلود کردن نرم افزارها به صورت غیر قانونی و کرک کردن آنها فقط یک ایده بد از نقطه نظر امنیتی است. همه ما احتمالا کسانی را دیده ایم که فایل ها را از شبکه های نظیر دانلود کرده و در نتیجه آنها آلوده شده اند.

دانلود نرم افزارهای احراز هویت بسیار خطرناکتر از داملود فیلم و ویدیو به صورت غیر قانونی است. یه ویدیو تنها یک فایل رسانه ای است که ممکن است اجرا شود یا نه..اگرچه افراد غیر قابل اعتماد سعی به پنهان کردن برنامه های مخرب به عنوان فیلم دارند تا کاربران کم تجربه انها را اجرا کنند.

 

خرید vpn

مراقب فیشینگ و مهندسان اجتماع باشید

کلاینتهای مرورگرها و ایمیل ها سعی در حفاظت شما از حمله های فیشینگ دارند، اما اینها کافی نیست. یک حمله فیشینگ معادل این است که کسی با شما تماس میگیرد، ادعا بر این دارد که از طرف بانک شما می باشد و شماره کارت اعتباری شما را درخواست می کند. بانک شما هرگز برای دریافت این اطلاعات با شما تماس نمیگیرد، و آنها هرگز به شما ایمیل نمیزنند تا بخواهند این اطلاعات را برای انها به صورت ایمیل ارسال کنید.

وقتی اطلاعات شخصی خود را بصورت آنلاین افشا می کنید بسیار مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات را تنها برای افراد و سایت های قانونی افشا می کنید . برای دسترسی به وب سایت بانک، به صورت مستقیم به آن بروید و از طریق لینک ارسال شده به ایمیل شما که ادعا شده است از طرف بانک می باشد اقدام نکنید، ممکن است واقعا شما را به سایت های شیاد هدایت کنند. vpn ها میتوانند به امینت شما کمک کنند.

changin password

vpnخرید کنید و رمزهای عبور را به صورت مجدد استفاده نکنید

خرید vpn و استفاده مجدد از رمز عبور یک مشکل بسیار بزرگ است. اگر شما برای هر حساب کاربری از یک رمز عبور منحصر به فرد استفاده کنید دیگر نگرانی ای برای درز آن ندارید.

از رمز های عبور امن استفاده کنید

شما ممکن است بخواهید از مدیر رمز عبور استفاده کنید که کار شما را آسانتر خواهد کرد. مدیران رمز عبور می توانند رمز های طولانی و ایده آل به شما بدهند.

هیچ راهی برای ایجاد یک لیست کامل از بهترین شیوه های امنیتی کامپیوتر وجود ندارد.