راهنمای تغییر DNS

ما اخیرا نگاهی به دلایل بسیاری که شما ممکن است بخواهید از سرور DNS ثالث استفاده کنید انداخته ایم. شما می توانید سرور DNS را برای کل شبکه خود بر روی روتر تغییر دهید یا آن را به صورت جداگانه بر روی یک کامپیوتر یا دستگاه دیگر راه اندازی کنید.
تعویض سرورهای DNS قبلی و بعدی می تواند خسته کننده باشد، بنابراین ما برخی نکات را برای بالا بردن سرعت در اینجا داریم.
DNS Server

یکی از بهترین راه های تغییر موقتی دی ان اس ، استفاده از وی پی ان میباشد. میتوانید با خرید وی پی ان از دی ان اس های سرور وی پی ان استفاده کتید.

بر روی روتر شما

اگر شما می خواهید تا سرور DNS خود را برای کل شبکه تغییر دهید ، احتیاج خواهید داشت تا این را بر روی روتر انجام دهید. همه دستگاه های روی شبکه مانند کامپیوتر ها، تلفن های هوشمند، تبلت ها، کنسول های بازی و هر چیزی که به شبکه متصل می شود، سرور DNS خود را از روتر می گیرند. به طور پیش فرض، روتر شما از سرویس اینترنت ارائه دهنده سرورهای DNS استفاده می کند. تغییر سرور DNS بر روی روتر شما و هر دستگاه دیگر بر روی شبکه از سرور DNS مخصوص شما استفاده خواهد کرد.

Change Router DNS
برای این کار، تنها به واسط وب روتر خود دسترسی داشته باشید، چگونگی کار شما به این بستگی دارد که کدام یک از روتر ها را شما دارید. اگر شما مطمئن نیستید که چطور باید انجام شود، شما احتمالا می خواهید نگاهی به کتابچه راهنمای روتر خود بیندازید و دستور العمل را ببینید و رمز عبور پیش فرض را یاد بگیرید. شما احتمالا یک گزینه DNS بر روی یکی از صفحات پیدا خواهید کرد. تغییر این تنظیمات کل شبکه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر برای پیدا کردن آن بر روی کتابچه راهنما مشکل دارید می توانید با یک جستجوی مدل روتر خود DNS را تغییر دهید.

تغییر دی ان اس ویندوز- کنترل پنل

شما همچنین می توانید انتخاب اتوماتیک سرور DNS را نادیده گرفته و تنظیم سفارشی خود را برای دستگاه قرار دهید. در ویندوز ، شما می توانید DNS سرور را برای هر کارت شبکه به طور جداگانه تغییر دهید، به این معنی که شما مجبور خواهید بود آن را برای هر دو Wi-Fi و اتصالات اترنت Ethernet خود تغییر دهید اگر شما هر دو اتصال به شبکه بی سیم و سیمی را در یک لپ تاپ استفاده می کنید.

Change Windows DNS
می توانید این را از شبکه و مرکز به اشتراک گذاری انجام دهید. لیست اتصالات شبکه خود را مشاهده کنید، بر روی موردی که می خواهید پیکر بندی کنید کلیک کنید، و Properties را انتخاب کنید. گزینه Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) را در لیست انتخاب کنید. بر روی Properties کلیک کنید، و آدرس سرور DNS مورد نظر خود را وارد کنید. برای جزئیات بیشتر ، این راهنمای کامل تغییر سرور DNS با تصاویر را بخوانید.

تغییر دی ان اسویندوز- تعویض سریع

اگر شما می خواهید به سرعت بین سرورهای DNS تعویض کنید، ویندوز این را نسبتا مشکل می سازد. شما می توانید آن را با Command Prompt انجام دهید، اما کاربران به طور متوسط ترجیح می دهند این کار را با یک برنامه گرافیکی انجام دهند.

DNS Jumper for Windows
اگر می خواهید به طور منظم بین سرورهای DNS تعویض کنید، توصیه می کنیم تا از DNS Jumper استفاده کنید. این برنامه رایگان به شما اجازه می دهد سرور هایDNS را از لیست انتخاب کرده و سریعا به آن ها متصل شوید. شما می توانید سرورهای DNS سفارشی را وارد کنید و حتی سرورهای DNS را برای کل آداپتورهای شبکه به یک باره تعویض کنید. این نسبت به جستجو کردن از طریق پنجره های شبکه های ویندوز بسیار سریع تر است.

تغییر دی ان اس ویندوز- خط فرمان

اگر شما می خواهید از همه کلیک کردن ها جلوگیری کنید و به سرعت سرورهای DNS را تغییر دهید، می توانید این کار را با یک فرمان در پنجره Command Prompt انجام دهید . دستور زیر برای دسته کردن فایل هایی که شما می توانید برای تعویض سریع تنظیمات DNS بین چندین سرور استفاده کنید یکپارچه شده است .
برای انجام این کار، شما به پنجره Administrator command prompt نیاز خواهید داشت، بر روی کلید میانبر Command Prompt راست کلیک کنید و Run as Administrator را برای باز کردن انتخاب کنید.

Windwos change DNS throgh command
دستور زیر اتصال که “Local Area Connection” نامیده می شود را برای استفاده 8.8.8.8 تنظیم می کند ، یکی از سرورهای DNS عمومی گوکل ، به عنوان سرور اصلی DNS :

تغییر دی ان اسدر گوشی های هوشمند یا تبلت

دستگاه های اندروید و iOS با شما اجازه یک سرور DNS سفارشی را می دهند، اما این تنها برای یک شبکه خواهد بود. به عبارت دیگر، شما می توانید سرور DNS را برای شبکه خانه خود عوض کنید اما مجبور خواهید بود تا هر زمانی که دوباره به یک شبکه Wi-Fi جدید ارتباط برقرار می کنید تغییر دهید.
برای انجام این کار درر اندروید، لیست شبکه های Wi-Fi را باز کنید و هر کدام را که به آن طولانی متصل شده اید را انتخاب کنید. شبکه Modify را انتخاب کنید و جعبه نمایش گزینه های پیشرفته را بررسی کنید. تنظیمات IP را برای Static انجام دهید و شما قادر خواهید بود تا سرور DNS خود را تغییر دهید، متاسفانه این به آن معنا است مه شما نمی توانید DHCP را بر روی شبکه دیگر استفاده کنید.

Andfroid DNS

اگر دستگاه اندروید شما روت شده است، شما می توانید برنامه Set DNS را به جای آن نصب کنید. با Set DNS ، شما می توانید سرور DNS را سفارشی کیند و برنامه به طور اتوماتیک سرور DNS شما را هر زمان که به شبکه جدید متصل شوید تنظیم خواهد کند، نیازی به IP های ثابت یا تغییر دستی تنظیمات نیست.

Android set dns

این فرایند شبیه به iOS است . به صفحه تنظیمات Wi-Fi بروید، روی فلش کنار شبکه که به آن متصل می شوید انتحاب کنید، قسمت DNS را انتخاب کنید، و تنظیمات سفارشی سرور های DNS را انتخاب کنید.

www.howtogeek.com/167533/the-ultimate-guide-to-changing-your-dns-server/