شبکه های محلی

تعریف شبکه های محلی

یک شبکه محلی (LAN) یک گروه از کامپیوتر و دستگاههای مرتبط که یک خط مشترک یا لینکهای بی سیم را به یک سرور به اشتراک گذاشته است. به طور معمول، LAN شامل کامپیوتر و لوازم جانبی متصل به سرور در یک محدوده جغرافیایی کوچک مانند یک ساختمان اداری و یا منزل است. رایانه ها و دیگر دستگاهها ی تلفن همراه می توانند منابع را مانند چاپگر و یا فضای دخیره سازی شبکه را تقسیم کنند .

خرید فیلتر شکن شبکه

lan
معمولا، سرور برنامه ها و داده ذخیره سازی دارد که بصورت اشتراکی توسط کاربران چندین کامپیوتر تقسیم شده است.یک شبکه محلی ممکن است برای دو یا سه کاربر (به طور مثال در یک شبکه خانگی ) یا بیش از صدها کاربر خدمات رسانی کند. اینترنت و Wi-Fi دو نمونه از متداولترین تکنولوژیهای LAN استفداه شده هستند. دیگر تکنولوژیهای LAN ، شامل توکن، فیبر توزیع داده ها، ARCENT توجهشان را از دست داده اند وقتیکه سرعت اینترنت و Wi-Fi افزایش یافته است. بالارفتن مجازی سازی ، گسترش LAN های مجازی (VLAN) که به مدیران شبکه اجازه میدهد نود های شبکه را به صورت منطقی گروه بندی کنند و شبکه شان را بدون نیاز به تغییرات بنیادی تقسیم بندی نمایند ، را تشویق میکند.

کاربرد های شبکه های محلی

به طور کلی ، یک مجموعه برنامه های کاربردی بر روی سرور LAN می توانند نگهداری شوند. کاربرانی که به یک نرم افزار بارها احتیاج دارند می توانند یکبار آن را دانلود کنند و از دستگاههای محلی خود اجرا کنند. کاربران می توانند پرینت یا دیگر خدمات که احتیاج دارند را از طریق برنامه های کاربردی اجرا شده درسرور LAN سفارش دهند. یک کاربر میتواند فیلها را با دیگران ذخیره شده در روی سرور LAN تقسیم کند، دسترسی به خواندن و نوشتن بوسیله مدیر شبکه برقرار می شود. یک سرور LAN ممکن است همچنین به عنوان یک سرور وب مورد استفاده قرار بگیرد اگر حفاظها که برای تامین امنیت برنامه های کاربردی داخلی و داده ها از دسترسی خارج گرفته شده باشد.

شبکه های بیسیم

 

در برخی شرایط، شبکه های بی سیم یا Wi-Fi ممکن است از شبکه های سیمی LAN بخاطر انعطاف پذیری و هزینه های آنها دارای ارجحیت باشند. شرکتها در حال بررسی WLANs بعنوان جایگزینی برای زیر ساخت های سیمی هستند برای اینکه تعداد گوشی هوشمند ، تبلت و دیگر داستگاههای تلفن همراه زیاد شده است.

searchnetworking.techtarget.com/definition/local-area-network-LAN