مجازی سازی سرور

وبسایت خرید VPN

مجازی سازی سرور می تواند به عنوان تبدیل یک سرور فیزیکی به  چندین سرور فردی و فضاهای مجازی جدا شده تعریف بشود که می تواند توسط  کاربران متعدد برای نیازهای مربوطه مورد استفاده قرار بگیرد. این مجازی سازی از طریق یک نرم افزار کاربردی ، در نتیجه غربالگری اعداد واقعی و هویت سرورهای فیزیکی به دست آمده است. مفهوم قدیمی تجدید که ناشی از نیاز برای یکپارچگی فضاها ، بهره وری در استفاده از قابلیتهای سرور و معرفی مفاهیم مرتبط مانند محاسبات ابری،  و نرم افزارهای به عنوان خدمات (Saas) پیدا شده است.

انواع سرور مجازی

Virtual Server

سه روش برای مجازی سازی سرور وجود دارد: مجازی سازی کامل، شبه مجازی سازی و سیستم عامل مجازی سازی (OS)

در حالیکه تمام سه حالت سرور فیزیکی به عنوان میزبان عمل می کند و سرور های مجازی به عنوان مهمان ها،  هر کدام از این روش ها منابع سرور متفاوت برای فضای مجازی اختصاص داده اند.

مجازی سازی کامل با استفاده از نرم افزار هایپروایزر انجام می شود که مستقیما CPU  سرور فیزیکی و فضای ذخیره سازی هارد دیسک را استفاده می کند. با این حال مهمانان می توانند نسخه های مربوطه خودشان و انواع سیستم عامل را بکار ببرند، به طوریکه هایپروایزر سرورهای مجازی جداگانه و مستقل از یکدیگر را نگهداری می کند. در حالیکه در شبه مجازی سازی ، مهمانان در مورد همه سرورهای مجازی موجود آگاه هستند، و به عنوان یک واحد منسجم عمل می کنند. هایپروایزر در این موارد سیستم عامل مستقل خود را نگه می دارد ، درحالیکه آنها را از بار گذاری اعمال شده روی سرور فیزیکی بوسیله همه ایجاد های مجازی آگاه می کند. در مجازی سازی در سطح سیستم عامل ، هیچ هایپروایزری نیاز نیست و سیستم عامل های مهمانان کنترل کننده هستند، در نتیجه نیاز به سیستم عامل یکسان روی همه سیستم های کاربران مهمان است. اما این محیط همگن هنوز هویت فردی و استقلال سرورهای مجازی را حفظ می کند.

اهمیت سرورهای مجازی

دوران مدرن ،مجازی سازی را به عنوان یک فلات مرتفع شده به سرعت در حال ظهور از افزایش بهره وری و عملکرد و در مورد فضاهای سرور تقویت شده است، دیده است . مجازی سازی منجر به تثبیت فضا ، بهره وری، استفاده بهینه از منابع و قابلیتهای سرور می شود. علاوه بر این،  تکرار فراوانی در اجرای یک برنامه در چندین سیستم یک مزیت برای بخش بازرگانی و برنامه های نرم افزار محسوب می شود. همچنین ، این همدستی در بازیابی مشکلات، مدیریت سرور و به روز رسانی همه فاکتورهای پشتیبانی کننده سرور مجازی عرضه شده .

apprenda.com/library/glossary/definition-server-virtualization/