گسترش بازه شبکه وایرلس

چگونه شبکه Wi-Fi خود را با آداپتور خط توان گسترش دهید

با خرید وی پی ان

آداپتورهای خط توان یک راه ارزان و آسان برای ایجاد یک شبکه سیمی در سراسر خانه شما هستند، بعضی مدل ها شامل قایلیت Wi-Fi  هستند. من به تازگی نوع آخر از مدل TP-LINK TL-WPA4220KIT  را نصب کرده ام و در هر گوشه از خانه دریافت قوی ای از Wi-Fi  دارم.

مانند بسیاری از کیت های خط قدرت، کیت TP-Link  من شامل دو آداپتور است: یک شاخه برای اتصال به دیوار و اتصال با کابل اینترنت به روتر Wi-Fi و دیگری که من در طبقه بالا برای پخش سیگنال های بی سیم وصل کرده ام. دو آداپتور جفت شده بودند در خارج از جعبه به طوریکه Wi-Fi شبکه را امن ،  اما من شبکه Wi-Fi دوم را  که وقتی من در طبقه بالا هستم احتیاج به سوییچ کردن باشد را نمی خواستم. در عوض، من می خواستم شبکه Wi-Fi خود را در سطح وسیع تری داشته  باشم.

شبکه وی پی ان

شبکه وی پی ان

با توجه به دستورالعمل  ساختار TP-Link ، من می توانم روی دکمه WPS بر روی روترم و دکمه Clone  وای-فای در دومین آداپتور ضربه بزنم تا تنظیمات آداپتور به نام و رمز عبور روتر شبکه قرار گیرد. مانند تجربه من با بیشتر روشهای شبکه، این ویژگی کار نمی کند. مهم نیست، من راهی پیدا کرده ام تا اینرا به صورت دستی انجام دهم.

من در اینجا برای مثال از TP-Link استفاده میکنم، اما من شرط می بندم که روش مشابه با آداپتورهای خط قدرت از تولید کنندگان دیگر نیز کاربرد خواهد داشت.

بعد از شکست در کلون شبکه Wi-Fi  ، از دکمه Clone  استفاده میکنم، من به مرکز دانلود TP-LiNK  رفتم و برنامه های سودمند برای آداپتورم دانلود کردم که به من اجازه می دهد تا تنظیمات آنرا سفارشی کنم،  این شامل نام و رمز عبور شبکه بی سیم است. و من نیاز داشتم تا لپ تاپم را به آداپتور شبکه Wi-Fi وصل کنم، نام شبکه و رمز عبور را به همان شکل شبکه Wi-Fi  موجود قرار دهم و آداپتور را مجددا راه اندازی کنم.

در بخش بی سیم، من به تنظیمات بی سم رفتم  نام SSID  ،که فقط زبان فنی شبکه برای نام شبکه است را تغییر دادم. سپس در بخش امنیت بی سیم، رمز عبور را تغییر دادم. بعد از هر کدام ازین مراحل، من به پایین صفحه رفتم و بر روی دکمه ذخیره کردن کلیک کردم. در نهایت ، به بخش ابزار سیستم رفتم و روی دکمه راه اندازی مجدد کلید کردم،  آداپتورها با تنظیمات سفارشی من باز نشانی شد.

تنظیمات تی پی لینک

تنظیمات تی پی لینک

اکنون ،  به جای داشتن یک شبکه دوم از Wi-Fi  که من مجبور به سوییچ آن هستم وقتی در طبقه بالا هستم و یک سیگنال ضعیف هم دارد، یک سیگنال Wi-Fi  دارم که من را با یک سیگنال قوی متصل نگه می دارد بدون این که اهمیتی داشته باشد که در کجای خانه در حال پرسه زدن باشم.

www.cnet.com/how-to/how-to-extend-your-wi-fi-network-with-a-powerline-adapter